ترکیب رنگی تابستانی در طراحی داخلی

1.داستان خانه تان را با رنگ نشان دهید.

هر خانه داستانی برای گفتن دارد. برخی از داستان های خانه ها، شیرین، ساده و مینیمالیست اند ، در حالی که بعضی پیچیده ترند; شامل لایه هایی از مواد و بافت. و بسیاری از آنها بین این دو حالت قرار دارند.راه های بسیاری برای بازگو کردن داستان خانه وجود دارد مانند استفاده از وسایل و دکوراسیون هایی که با توجه به سلیقه و روحیه ی هر فردی انتخاب شده باشد.اما بهتر از همه، این رنگ ها هستند که میتوانند داستان و حس و حال یک خانه را به خوبی بیان کنند.ترکیب رنگ هایی که در طراحی داخلی خانه استفاده میشود کل فضای یک خانه را تحت تاثیر قرار میدهد و استفاده از رنگ ها بهترین راه است که بتوانیم طراحی داخلی خانه را متناسب با هر فصل تغییر دهیم.

2.استفاده از رنگ سیاه با دکوراسیون فلزی

رنگ مشکی هیچ وقت اولین رنگی نیست که برای فصل تابستان به ذهن برسد اما امروزه استفاده از رنگ مشکی در طراحی داخلی شکلی دیگر به خود گرفته و به رنگی گرم مناسب تابستان تبدیل شده است.

از آشپزخانه گرفته تا حمام خانه و فضاهای نامتعارف دیگر میتوان از رنگ مشکی استفاده کرد و علاوه برا آن استفاده از رنگ های مسی، نقره ای و طلایی در کنار رنگ مشکی بسیار جذاب و متفاوت است.

3.صورتی کمرنگ و آبی کمرنگ

ترکیب رنگ های صورتی کمرنگ و آبی کمرنگ کمی نامتعارف است و بیشتر برای کودکستان ها پرورشگاه ها استفاده میشده است.اما هم اکنون تحولی در طراحی داخلی ایجاد شده و ترکیب این دو رنگ بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.هنگامی که این دو رنگ به همراه دکوراسیونی که با استفاده از متریال طبیعی، مانند چوب ساخته شده باشد فضا را بسیار جذاب و گیرا میکند.

4.سرخابی و آبی فیروزه ای

برای اینکه یک محیط ساده و بی روح تبدیل به یک محیط بسیار هیجان انگیز و زنده شود، میتوان از دو رنگ آبی فیروزه ای و صورتی پر رنگ استفاده کرد.این دو رنگ انرژی بسیاری به فضا میبخشد و بسیار چشمگیر است.یکی از ویژگی های خوبی که این دو رنگ باهم دارند این است که میتوان از دکور های بسیار ساده استفاده کرد و نیازی به دکور اضافه نیست.

5.رنگ سفید با حصیر

ترکیب رنگ سفید به همراه دکوراسیون چوبی و حصیری وگیاه در طراحی داخلی، فضایی روشن، بی نظیر و ساحل مانند ایجاد میکند و بسیار برای فصل تابستان مناسب و جذاب است.هیچ ترکیبی از این ساده تر نمیشود. در طراحی کل فضا رنگ سفید استفاده شود و دکوراسیون چوبی و حصیری به آن اضافه شود مانند گلدان های حصیری و هدبورد چوبی تخت.

6.هلویی و زرد

ترکیب رنگی غروب آفتاب، ترکیبی بسیار جذاب برای  استفاده در طراحی داخلی میباشد که هلویی و زرد دو رنگ از این پالت رنگی هستند که مورد استفاده قرار میگیرند.میتوان چند شئ شاخص مانند بالش ها، قالیچه، و یا تابلویی با این رنگ ها در محیط خانه استفاده کرد و یا یک دیوار شاخص را به این رنگ ها در آورد یا حتی برای رنگ آمیزی یک در از این رنگ ها استفاده کرد.این ترکیب رنگی بسیار مناسبی برای تابستان است و فضایی شادتر را فراهم میکند.

پالت رنگی غروب آفتاب

7.آبی و سفید

ترکیب دریایی آبی و سفید هیچ گاه از مد نمیفتد و برای رنگ تابستان عالی است. به فضا نور و آرامش میبخشد. این ترکیب رنگی به نحوی است که در بافت ها و متریال های زیادی دیده میشود.استفاده از این ترکیب رنگ در آشپزخانه حس پاکیزگی به آن میبخشد.

8.بنفش و آبی فیروزه ای

بنفش و فیروزه ترکیبی است که بلافاصله هر فضایی را تجدید می کند، بنابراین برای مناطقی از خانه که تکراری و یکنواخت شده است،میتوان استفاده کرد.این ترکیب رنگی به ویژه در اتاق خواب کار می کنند، و البته هرجای دیگری از خانه طبق سلیقه ی هر فردی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.