خرید موکت اداری

خرید موکت اداری که به عنوان کفپوش در سازمان‌ها و اداره‌ها به کار می‌رود، از موارد مهمی است که در طراحی دکوراسیون فضای کار مورد توجه قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوانید بهترین طرح، جنس، رنگ، قیمت و برند را برای خرید موکت اداری انتخاب کنید، با ما در ادامه این مطلب همراه  شوید.

هر سازمان یا اداره‌ای، ویژگی‌های خود را دارد که باید در طراحی دکوراسیون داخلی به آن‌ها دقت داشته باشیم. برای مثال اینکه موضوع فعالیت شرکت چیست؟ میزان رفت و آمد به شرکت چقدر است؟ به صورت روزانه چه تعداد ارباب رجوع داریم؟ آب و هوا در منطقه جغرافیایی چگونه است؟ بایستی تمام این سوالات را پیش از خرید موکت اداری، پاسخ دهیم.

دکوراسیون داخلی باید با موضوع فعالیت شرکت، مرتبط باشد البته در این میان، سلیقه و خواسته کارفرما، در اولویت‌ است. اگر قرار باشد افراد زیادی از جمله کارکنان و ارباب رجوع، به اداره رفت و آمد کنند، باید موکتی انتخاب کنیم که استقامت بیشتری داشته و پرز‌های آن به راحتی کوبیده نشوند، همچنین باید رنگ موکت تیره باشد تا در اثر رفت و آمد‌های زیاد حالت چرک آلود نگیرد. سوال آخر هم مربوط به آب و هوای منطقه بود، می‌دانیم در مناطقی که بارندگی در آنها زیاد است، از هر نوع موکت اداری نمی‌توانید استفاده کنید زیرا معمولاً، گل و لای با کفش افراد وارد ساختمان شده و تمیز کردن این موکت‌ها به صورت مداوم کار راحتی نخواهد بود.

 

موکت راف گروپ

 

انواع موکت اداری

انواع موکت اداری که در حال حاضر در بازار وجود دارند، پاسخگوی شرایط و سلیقه‌های مختلف هستند. قبل از اینکه اقدام به خرید موکت اداری کنید می‌توانید تعدادی از انواع موکت اداری را بررسی کرده و در انتها بهترین انتخاب را انجام دهید. تعدادی از انواع موکت اداری شامل موارد زیر می‌باشند:

 

موکت اداری تایلی

اگر تصمیم گرفتید برای کفپوش اداره‌ای از موکت استفاده کنید، یکی از بهترین انتخاب‌ها موکت اداری تایلی است. این نوع از موکت، پرز‌های متراکم و محکمی دارد به شکلی که در اثر رفت و آمد زیاد، کوبیده نمی‌شود. در‌ واقع شبیه به موزاییک، تکه‌های مختلف موکت در کنار یکدیگر قرار گرفته و چسب می‌شوند. همچنین ویژگی‌های موکت تایلی باعث شده که حرکت صندلی‌های چرخدار هم باعث خواب رفتن پرز‌ها نشود.

 

اگر از موکت تایلی با طرح‌های مختلف استفاده کنید، مزایای بیشتری هم دارد. برای مثال اگر یکی از تایل‌ها سوخت، یا به هر دلیلی تغییر شکل داد می‌توانید با هزینه کمی، فقط همان یک عدد تایل را تعویض کنید. در ضمن موکت تایلی اگر دارای تنالیته‌های رنگ‌های مختلف باشد، فضای محل کار را به طرز شگفت انگیزی تغییر می‌دهد. نکته مهم این است که رنگ بندی این نوع موکت اداری، بسیار متنوع می‌باشد. به علاوه موکت اداری تایلی که ۴ تا ۵ میلیمتر ضخامت داشته باشد تا ۳۵ دسی بل، عایق صدا است و در برابر مواد شیمیایی مقاومت دارد. (لازم به ذکر این نکته است که موکت تایلی می‌تواند جنس‌ها و طرح‌های مختلف داشته باشد. ) موکت تایلی در حال حاضر طرفداران بیشتری نسبت به موکت رولی دارد مخصوصاً که برای پیاده‌سازی در محیط اداری، مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

 

موکت اداری پرز کوتاه

موکت اداری پرز کوتاه، یکی از انواع معمول موکت اداری است. موکت اداری پرز کوتاه همان‌ طور که از نام آن پیدا است دارای پرز‌های کوتاه و متراکم بوده و به همین دلیل در برابر سایش بسیار مقاوم می‌باشد. دقت داشته باشید که برای موکت اداری باید از موکت پرز کوتاه با کیفیت و تراکم بالا استفاده کنید وگرنه نتیجه رضایت بخشی به همراه نخواهد داشت. ضخامت موکت پرز کوتاه معمولاً ۳ تا ۴ میلیمتر است و تا ۳۳ دسی بل عایق صدا است.

 

موکت اداری نمدی

موکت اداری نمدی که  نوعی موکت بافته نشده است با تکنولوژی به نام سوزن زنی، در کارخانه‌های داخلی و خارجی ساخته می‌شود. در‌ واقع موکت اداری نمدی از رشته‌های متعدد نخ ساخته نشده بلکه الیاف خرده شده و به کمک سوزن در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. و سپس دقیقاً مانند نمد، فشرده می‌شوند. در پایان، پشت موکت از نوعی چسب استفاده شده تا خرده‌های الیاف تا همیشه به هم بچسبند. برخی از انواع موکت اداری نمدی، دارای طرح نیز می‌باشند. از آنجایی که این موکت‌ها حالت نمد کوبیده شده دارند، در مقابل سایش مقاوم هستند برای همین انتخاب مناسبی برای محیط اداره و شرکت می‌باشند. موکت نمدی معمولاً به شکل رولی است و نوع تایلی آن کمتر استفاده می‌شود.

 

خرید انواع موکت از راف

 

قیمت موکت اداری

قیمت موکت اداری بستگی به جنس، تراکم، طرح و برند موکت دارد. همان‌طور که می‌دانید کشور ما در زمینه منسوجات با نمونه‌های خارجی، به راحتی رقابت می‌کند و در موارد بسیاری، کیفیت موکت‌های ایرانی بالاتر از موکت‌های خارجی می‌باشد. بنابراین می‌توانیم بگوییم همیشه یک برند خارجی و گرانقیمت، انتخاب خوبی نیست زیرا شاید با همان بودجه، موکت ایرانی با‌کیفیت‌تری در دسترس باشد. با این حساب می‌توانیم بگوییم که قیمت موکت اداری به موارد زیر بستگی دارد:

 

  • نوع تایلی یا رولی بودن موکت (موکت‌های تایلی نیاز به هزینه نصاب برای چیدمان دارند.)
  • نام برند (برند‌های ایرانی شناخته شده دارای قیمت‌های بالایی هستند که این نکته با کیفیت بالای محصولات قابل توجیه است.)
  • جنس الیاف
  • تکنولوژی به کار رفته در رنگرزی
  • نوع بکینگ
  • و …

 

نکاتی درباره خرید موکت اداری

 

بافت موکت اداری

 

بافت موکت اداری باید به اندازه‌ای متراکم باشد که در برابر سایش مقاومت زیادی نشان دهد. اگر موکت اداری دارای تراکم پایین باشد، به دلیل رفت و آمد‌های زیاد یا حرکت صندلی‌های چرخداری اداری، در فرصت کوتاهی از بین می‌رود یا ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند. بنابراین لازم است در هنگام خرید موکت اداری به تراکم آن دقت کنید.

 

طرح موکت اداری

 

طرح موکت اداری باید با تم کلی شرکت یا سازمان، هماهنگی داشته باشد. علاوه بر اینها‌، همان‌ طور که در ابتدای مطلب گفتیم،‌ رنگ‌هایی را برای موکت اداری انتخاب کنید که تیره باشند تا بعد از مدتی در اثر رفت و آمد چرک به نظر نرسد.

 

نگهداری و نظافت موکت اداری

 

نگهداری و نظافت موکت اداری اهمیت زیادی دارد و نوع تمیز کاری هر موکت متفاوت است که در هنگام خرید موکت اداری، این اطلاعات باید از فروشنده، دریافت شود. قرار است موکت اداری در محیط کار باعث راحتی و زیبایی باشد نه اینکه خود به بستر میکروب‌ها و گرد و خاک تبدیل شود.

 

بودجه برای خرید موکت اداری

 

بودجه برای خرید موکت اداری مانند هر خرید دیگری، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید ابتدا بودجه را تخمین بزنید و بر اساس قدرت خرید خود، بهترین موکت اداری را انتخاب نمایید.

 

 

امیدواریم این مطالب درباره خرید موکت اداری برای شما مفید واقع شود تا در نهایت با منطقی‌ترین هزینه، در فضای محل کار خود یک تغییر مثبت ایجاد کنید.