ایده هایی برای کاغذدیواری اتاق خواب

اگر به دنبال راه حلی همه جانبه ، ارزان و ساده برای ایجاد اتاق خوابی جذاب و خاص هستید ، وقت آن است که به سراغ کاغذ دیواری ها بروید.امروزه کاغذ دیواری چیزی شبیه به کابوس نصب و جدا کردن غیرممکن که از سال های قبل به یاد دارید نیست.در حقیقت ، کاغذ دیواری به شیوه ای جدید به دکوراسیون برگشته است و استفاده از آن به سختی قبل نیست.امروزه اکثر کاغذ دیواری ها به آسانی نصب میشوند.حتی می توان از کاغذ دیواری های قابل جدا شدن برای اتاق های اجاره ای استفاده کرد.گمان نکنید که استفاده از کاغذ دیواری به پوشاندن کامل هر 4 دیوار یک فضا محدود شده است.اگر خلاق باشید استفاده از آن میتواند فراتر از چیزی که آشکار است باشد.شکل زیر نمونه ای عالی از استفاده از کاغذ دیواری خاص و طرح دار برای دکوراسیون اتاق خواب آرام است.

دیوار های شاخص
برای طراحی یک دیوار شاخص به جای رنگ کردن آن میتوانیم از کاغذ دیواری استفاده کنیم.اغلب مواقع دیوار بالای تخت برای این کار انتخاب میشود اما میتوانید دیواری دیگر را نیز کانون توجه قرار دهید یا دیواری را انتخاب کنید که نیاز به ایجاد یک هیجان در خود دارد.اگر اتاقتان کوچک است کاغذ دیواری ای با رنگ آمیزی محدود تر انتخاب کنید مثل کاغذ دیواری سفید و طلایی که در عکس زیر استفاده شده است.

ترکیب الگو ها
در عوض اینکه از کاغذ دیواری با یک الگو استفاده کنیم چرا از دو مدل الگو استفاده نکنیم؟!تا زمانی که از کاغذ هایی با طرح ها و رنگ های مکمل استفاده کنیم، مخلوط کردن چند الگو کار سختی نیست.شما بهترین اثر را وقتی میبینید که از دو الگو با مقیاس های متفاوت استفاده کنید (یکی بزرگتر از دیگری).آن ها یک طیف رنگ را به اشتراک میگذارند یا حداقل دو رنگ یا بیشتر را با هم ترکیب میکنند.

ایجاد تضاد
اگر سبکی جسورانه دوست دارید از یک کاغذ دیواری جذاب و مورد توجه برای ایجاد تضاد چشمگیر در مقابل بالا تختی و بقیه لوازم استفاده کنید.این یک راه ساده برای تبدیل اتاق خواب عادی به یک اتاق خواب فوق العاده است.یک طرح جسورانه و بزرگ را انتخاب کنید یا دنبال کاغذ دیواری ای با رنگ روشن یا سیر بروید.اما برای تحت کنترل داشتن دید، هر دو را با هم انجام ندهید.

کاغذ دیواری بافت دار
کاغذ دیواری بافت دار نیز راهی ساده و مقرون به صرفه برای شخصیت دادن به اتاق خواب شماست و به خصوص در اتاق های تماما خنثی به خوبی قابل استفاده اند.زمانی که طیف رنگی شما محدود است مهم است که مقدار زیادی از بافت را به دیوار ها اضافه کنید تا فضا جالب باقی بماند.میتوانید از کاغذ دیواری با بافت هایی مثل بافت فرش،بافت کاغذ دست ساز، بافت پوسته مانند استفاده کنید.

کاغذ دیواری نقاشی شده
میخواهید یک نقاشی دیواری به اتاق کودکتان یا خودتان اضافه کنید اما بودجه ی کافی برای استخدام یک نقاش ماهر و مهارت کافی برای اینکه خودتان آن را انجام دهید را ندارید؟مشکلی نیست! در عوض از یک کاغذ دیواری نقاشی شده استفاده کنید.کاغذ دیواری با نقاشی هایی تمام مقیاس که یک دیوار کامل را میپوشاند و یا کاغذ دیواری باطرح هایی کوچکتر.

کاغذ دیواری با قاب
به دنبال یک راه منحصر به فرد برای ایجاد دیوار شاخص، پر کردن یک دیوار لخت یا ایجاد توهم کارهای هنری بزرگ برای بیننده هستید؟کافیست یک کاغذ دیواری پر زرق و برق نصب کنید و سپس آن را با یک قالب تزیینی قاب کنید.به این ترتیب شما در اتاق خود قسمتی دارید که همه ی نظر هارا به خود جلب میکند و برای آن هزینه ی چندانی نکرده اید.در حقیقت این کاری است که میتوانید خودتان در یک روز تعطیل انجا دهید.یک طرح جسورانه و جذاب را برای تاثیر بیشتر روی افراد انتخاب کنید.

از کاغذ دیواری به عنوان تخته کوبی پایین دیوار ها استفاده کنید.
تخته کوبی مقدار قابل توجهی حالت روستایی بودن و حس کلبه بودن یک خانه را به اتاق اضافه میکند اما کمی هزینه ی آن بالا است.اگر مجذوب حالت سنتی تخته کوبی هستید اما نمیتوانید هزینه آن را پرداخت کنید یا خانه تان اجاره ای است و نمیتوانید در آن تغییر ایجاد کنید میتوانید در عوض آن از کاغذ دیواری راه راه قابل جدا شدن استفاده کنید همانطور که در عکس زیر میبینید شما تاثیری مثل تاثیر تخته کوبی را خواهید دید ولی با قیمت کمترو بسیار جذاب.شما نیز میتوانید پنل های چوبی به کار رفته در جاهای دیگر خانه را با کاغذ دیواری ایجاد کنید.

تایل های کاغذ دیواری

از کاغذ دیواری های تایلی یا مربع شکل در جهت های مختلف برای ایجاد یک دیوار شاخص و منحصر به فرد و جالب استفاده کنید.استفاده از مربع های کوچکتر راحت تر است.

خلاق باشید
کاغذدیواری کردن، یک روش شگفت انگیز برای شخصیت بخشیدن، لوکس کردن و جذاب کردن هر دیواری در اتاق خواب است.همچنین میتوانبد از کاغذ دیواری برای پوشاندن در کمد ها و بقیه اثاثیه و جالب تر کردن آن ها استفاده کنید.تنها محدودیت تخیل شماست!

کاغذ دیواری حاشیه ای(بردر)
این یک ایده برای اتاق خواب مستر نیست اما بردر ها در اتاق های کودکان و کودکستان ها بسیار مورد توجه اند.آن ها یک روش ساده برای پر کردن دیوار ها و مطابقتشان با تم وسایل دکوری داخل اتاق است بدون اینکه هزینه ی زیادی صرف کرده باشید.جدا کردن بردر ها بسیار آسان است.

یک الگو را ادامه دهید.
برای لمس سبک سنتی، الگوی کاغذ دیواری را روی پنجره ها و بالش های منحصر به فرد ادامه دهید.اگر آن ها دقیقا یک الگوی مشابه نیستند تا زمانی که دارای طرحی مشابه در یک رنگ داشته باشند اشکالی ندارد.هنگام استفاده از الگوی تکراری در اتاق، رنگ هایی در طیف بسیار محدود انتخاب کنید.

 

Tags: , , , , , ,