استفاده از کاغذدیواری در طراحی پله ها

پله ها در هرفضا بیشتر به عنوان یک وسیله برای بالا و پایین رفتن در نظر گرفته میشوند.بیشتر مکان ها دارای پله هستند و پله نقش مهمی را در یک ساختمان ایفا میکند.با کمی سلیقه و خلاقیت میتوان پله را به یک فضای جذاب در یک ساختمان تبدیل کرد.

با استفاده از رنگ ها و کاغذدیواری، راه پله ها تبدیل به فضایی بسیار زیبا میشوند و باعث میوشند پله ها به فضایی چشم نواز تبدیل شوند.حتی با این روش میتوان راه پله را، به فضای شاخص یک ساختمان تبدیل کرد.

روش های استفاده از کاغذدیواری در طراحی پله ها

1.کاغذدیواری گلدار

برای پله ها میتوان کاغذدیواری گلدار را انتخاب کرد به صورتی که رنگ گل های آن طیفی از رنگ های استفاده شده در دکوراسیون آن فضا باشد.این کار، به محیط روح میبخشد و باعث سرزندگی یک فضا میشود.میتوان از کاغذدیواری با یک رنگ پس زمینه و همچنین از کاغذدیواری با پس زمینه در رنگ های متفاوت استفاده کرد.

2.ایجاد طیف رنگی

میتوان پله هارامانند یک طیف رنگ از پر رنگ به کم رنگ، رنگ آمیزی کرد.این کار باعث ایجاد زیبایی بصری میشود.بهتر از پایین به بالا رنگ ها کم رنگ شوند.این طرح بیشتر برای پله های زیاد مناسب است.

3.نوشتن روی پله ها

روی پله ها نیز میتوان نوشت.جمله های مثبتی که دوستشان داریم.یا برای مکان های عمومی جملات خوشامد گویی نیز میتوان نوشت.اگر طرح های شلوغ و رنگی زیاد مورد پسند نباشد میتوان ازین طرح استفاده کرد.

4.استفاده از طرح های هندسی

طرح های هندسی حس جالبی به محیط میدهند.حس نظم و باعث میشوند یک فضا مرتب و طبق اصول به نظر بیاید.میتوان از طرح های هندسی سیاه سفید استفاده کرد که فضارا به محیطی متفاوت تبدیل میکنند.

5.استفاده از طرح های یکپارچه

برای پله ها میتوان از طرح هایی که عمودی هستند و یکپارچه استفاده کرد.این کار حس صعود کردن را به فضا منتقل میکند و آن محیط را به محیطی حرکتی تبدیل میکند.

6.استفاده از طرح های 3بعدی

برای اینکه یک محیط خنثی و بی روح تبدیل به محیطی هیجان انگیز و لذت بخش بشود میتوان از این طرح ها استفاده کرد.طرح های 3بعدی باعث جذابیت یک فضا شده و افراد آنجا را به چالش میکشند و محیطی پر انرژی را به وجود می آورند.