فروش موکت اداری

در انتخاب موکت به چه نکاتی باید توجه شود؟

موکت یکی از کف پوش‌های بسیار مناسب و محبوب بین افرادی است که به دنبال کفپوشی مناسب، قابل حمل و زیبا برای خانه خود می‌گردند. اما همیشه این سوال وجود دارد که “در انتخاب موکت باید به چه نکاتی توجه شود؟” یا “چطور یک موکت مناسب برای خانه یا محل کار خود انتخاب کنیم؟” در ادامه این مطلب از گروه طراحان راف در مورد موارد مختلف مربوط به خرید موکت صحبت میکنیم و همچنین توضیحات مختلفی در خصوص انواع موکت مانند موکت اداری، موکت تایلی و… در اختیار شما قرار میدهیم. در این مطلب علاوه بر راهنمایی شما برای خرید درست موکت، انواع موکت را نیز به صورت مختصر خدمت شما معرفی میکنیم تا با تنوع این محصول بیشتر آشنا شوید و در زمان خرید بتوانید با آزادی بیشتری محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

موکت راف

 

چرا موکت کفپوش مناسبی برای خانه شماست؟

در ادامه این قسمت ما دلایل انتخاب موکت را برای شما توضیح می‌دهیم و چند مورد از مزایای استفاده از آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

  • موکت‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها طرح و رنگ متفاوتی دارد و به این صورت تمام سلیقه‌ها می توانند محصول مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.
  • موکت‌ها برای کف خانه شما به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی عمل میکنند. به عنوان مثال وقتی شما صندلی را بر روی سنگ یا سرامیک میکشید و قصد جابجایی آن را دارید، صدایی آزار دهنده تولید می‌شود که اصلا خوشایند نیست. اما استفاده از موکت دیگر چنین مشکلی نخواهد داشت.
  • استفاده از رنگ‌های و طرح‌های مختلف به صورت آگاهانه می‌تواند باعث شود که فضای خانه شما کوچکتر یا بزرگتر جلوه داده شود. به این صورت که موکت‌های پرزدار باعث کوچکتر به نظر رسیدن خانه شما و موکت‌های بدون پرز باعث بزرگتر به نظر رسیدن خانه شما می‌شوند. همچنین این موضوع را باید در مورد رنگ‌ها موکت در نظر داشته باشید، چرا که موکت‌های رنگ روشن فضای شما را دلباز و بزرگ و موکت‌های رنگ تیره فضا را کوچکتر و صد البته صمیمی‌تر نشان میدهند.
  • خانه‌هایی که اسباب و اثاثیه کمتری دارند به راحتی می‌توانند از موکت برای پوشاندن کف خانه خود استفاده کنند که فضای خانه آنها خالی به نظر نرسد.
  • استفاده از موکت به خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند این اطمینان را میدهد که در صورتی آنها زمین بخورند آسیب کمی میبینند.
  • خانه‌هایی که بزرگ هستند با استفاده از موکت‌های طرح دار که رنگی با درون مایه تیره دارند می‌توانند فضای خانه خود را کمی کوچکتر و صمیمی جلوه دهند.
  • موکت‌های جدید از جنس پروپیلن به شما این امکان را میدهند که با خیال راحت و بدون دغدغه تغییر رنگ آنها در آفتاب و همچنین خطر آتش سوزی از آنها در خانه خود استفاده کنید.
  • سعی کنی موکتی که خریداری میکنید بافتی فشرده داشته باشد.
  • به یاد داشته باشید که برای مکان‌های پر رفت آمد بهتر است از موکت‌های رنگ تیره استفاده کنید.

 

موکت ایرانی با کیفیت

نکات مهم در زمان خرید موکت

خرید موکت در سال‌های اول عرضه این محصول بیشتر مختص خانه‌ها بود، اما این روزها شاهد این هستیم که موکت اداری، موکت تایلی و سایر انواع مختلف موکت وجود دارند که شما می‌توانید در شرایط و موارد مختلف از آنها استفاده کنید. موارد بسیار مهمی که در زمان موکت باید به یاد داشته باشید این است که حتما قبل از انتخاب و خرید آن با افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید یا اطلاعات مناسبی در خصوص نکات مهم در زمان انتخاب موکت به دست بیاورید. در ادامه این مطلب از گروه طراحان راف به شما خواهیم گفت که در انتخاب موکت به چه نکاتی باید توجه شود.

  • اولین موردی که در خصوص انتخاب موکت مناسب باید به آن دقت داشته باشید این است که ابتدا بودجه‌ای که برای خرید موکت مد نظر دارید را مشخص کنید. این مورد را باید به یاد داشته باشید که اگر شما در یک خانه آپارتمانی و اجاره‌ای زندگی می کنید نیاز نیست که هزینه بسیار زیادی برای موکت در نظر بگیرید و صرفاً یک موکت کم‌ پشت با پرزهای کوتاه می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد، چرا که هم ارزان است و هم پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. همچنین اگر بودجه کافی برای خرید یک موکت با کیفیت و درجه یک دارید، بهتر است مستقیماً سراغ اجناسی بروید که از نظر کیفیتی به طور کامل پاسخگوی همه نیازهای شما هستند و به این صورت بگذارید تا کیفیت موکت انتخاب شما را تحت تاثیر قرار دادن تبلیغات فروشنده و…
  • مشخص کنید که موکت را برای چه مکانی لازم دارید. به عنوان مثال اگر قصد استفاده از موجود در یک اداره را دارید شما بهتر است سراغ موکت اداری بروید و همچنین اگر به دنبال یک ظاهری مینیمال دوست داشتنی هستید بی‌شک موکت تایلی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. از طرفی اگر قصد خرید موکت برای اتاق کودک خود را دارید بهتر است از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید و به این موضوع دقت ویژه داشته باشید که شما دارای پرزهای بلند و بافت نرم می‌باشد که اگر کودک شما به زمین بخورد آسیب زیادی نبیند.
  • با توجه به منطقه جغرافیایی خود موکت انتخاب کنید: درجه حرارت معمول هوا در یک منطقه یا میزان رطوبت موجود در آن می‌تواند تاثیر زیادی بر روی عمر موکت شما داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما در شهرهای شمالی و یا جنوبی ایران که میزان رطوبت هوا بالاست زندگی می‌کنید بهتر است که از موکت‌هایی که دارای الیاف طبیعی مانند پشم هستند استفاده نکنید، چرا که در این صورت بعد از مدتی شاهد کپک زدن موکت خود خواهید بود و به طور کلی میتوان گفت که رطوبت بالا در هوا باعث افزایش سرعت از بین رفتن موکت‌های دارای الیاف طبیعی و یا قالی دستباف شما خواهد شد.
  • از قبل و مشخص کند که آیا موکت ساده و طرحدار می‌خواهید و یا رنگ مورد نظر شما چیست. زمانی که جواب این سوال‌ها را می‌دانید و اقدام به خرید موکت می‌کنید بی‌شک روند خرید برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود چراکه به این صورت مطمئن هستید که بین چه محصولاتی باید مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • به یاد داشته باشید که موکت‌هایی دارای پرز بلند جرم و کثیفی بیشتری به خود می‌گیرند و به همین دلیل است که گفته می‌شود تمیز کردن آنها برای شما می‌تواند سخت و زمانبر باشد و به این صورت باید در نظر داشته باشید که در مکان‌هایی که احتمال کثیف شدن موکت بیشتر است بهترین گزینه برای شما موکت‌هایی با پرز کوتاه هستند و بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که کثیفی را کمتر نشان دهند.
  • موکت‌هایی با پرز بلند برای افرادی که دارای مشکلاتی مانند دردهای مفصلی و درد پا هستند گزینه‌های خوبی نمی‌باشد.
  • به یاد داشته باشید که هیچ وقت موکت تولید شده توسط یک برند قوی و معتبر را ارزان نخرید، چرا که در این صورت محصول شما تقلبی خواهد بود. به طور کلی خوب است همیشه به یاد داشته باشید که جنس با کیفیت همیشه گران نیست، اما هیچ وقت هم ارزان نخواهد بود!
  • گارانتی معتبر بالا در زمان خرید موکت میتواند نشانه آن باشد که شما میتواند راحت‌تر به کیفیت آن اعتماد کنید.
  • همیشه قبل از خرید اندازه موکت‌هایی که برای قسمت‌های مختلف خانه یا اداره خود می‌خواهید را به صورت کامل و دقیق یادداشت کنید تا در پایان انتخاب صحیحی داشته باشید. در ضمن بهتر است که یک نقشه ابتدایی از محل مورد نظر و قسمت‌هایی که می‌خواهید برای آنها موکت تهیه کنید را به فروشنده نشان دهید.
  • به عقیده بسیاری از افراد با تجربه در زمینه موکت و انواع کفپوش، بهترین روش خرید موکت، خرید به صورت حضوری است، چرا که در چنین شرایطی می‌توانید از نزدیک جزئیات مربوط به موکت را مورد بررسی قرار دهید.

 

انواع موکت موجود در بازار

زمانی که ما صحبت از موکت معمولی، موکت اداری و… میکنیم باید این مورد را به یاد داشته باشید که این تقسیم بندی بر اساس کاربرد آنهاست. اما بهتر است که در زمان خرید موکت این قضیه را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهید، برای همین در ادامه توضیحات مختصری در مورد انواع موکت در اختیار شما میگذاریم:

  • موکت‌های کبریتی: این موکت‌های قدیمی دارای قیمت پایینی بودند و در متراژهای مختلف به فروش میرسیدند.
  • موکت تایلی: این نمونه موکت همانطور که از اسم آن پیداست به شکلی است که شما می‌توانید قطعه‌های مربعی شکل از آن را خریداری کنید و آنها را کنار هم درون فضای مورد نظر خود قرار دهید.

 

فروش موکت با کیفیت

 

البته باید در نظر داشته باشید که وجود مواد اولیه مختلف برای تولید این محصولات باعث شده است که تنوع جنسی موکت‌ها نیز بسیار زیاد شود.