در خرید پارکت و لمینت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای تغییر دکوراسیون خانه علاوه بر خرید وسایل جدید می‌توانیم بر روی گزینه‌های دیگر مانند تغییر کفپوش، تمرکز کنیم. این تغییر می‌تواند آسایش بیشتری به همراه داشته باشد و انرژی مثبت‌ زیادی در فضای خانه ایجاد کند. اگر تصمیم گرفته‌اید پارکت و لمینت برای کفپوش خانه استفاده کنید لازم است بدانید در خرید پارکت و لمینت به چه نکاتی باید توجه کرد؟ قرار است هزینه قابل توجهی برای پارکت پرداخت کنید پس انتظار دارید نتیجه نهایی از هر نظر مناسب باشد. قطعاً فروشنده به شما کاتالوگ‌هایی از انواع پارکت و لمینت ارائه می‌کند اما در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات دقیق‌تری ارائه بدهیم تا بدانید در خرید پارکت و لمینت به چه نکاتی باید توجه کرد؟ پس با ادامه مطلب همراه شوید.

 

 

راهنمای خرید پارکت و لمینت

راهنمای خرید پارکت و لمینت شامل نکاتی برای انتخاب و خرید پارکت و لمینت است که ممکن است فروشندگان این اطلاعات را به شما ارائه ندهند. با رعایت این نکات نتیجه نهایی در محیط منزل یا محل کار شما،‌ اثرات مثبتی به همراه دارد، آسایش بیشتری فراهم می‌شود و فضا دلنشین‌تر خواهد بود.

همان‌ طور که می‌دانید کفپوش‌های پارکت لمینت در حالی که زیبا و مقاوم هستند، قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز نسبت به گزینه‌های دیگر دارند. طرح‌های این نوع از کفپوش بسیار متنوع و نصب آن‌ها آسان است که این فاکتور‌ها در مجموع باعث محبوبیت پارکت و لمینت در سال‌های اخیر شده‌ است. با این حساب برند‌های زیادی در بازار وجود دارند که انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پارکت از بین آن‌ها، برای افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند ممکن است مشکل باشد. تعدادی از نکات لازم برای خرید پارکت و لمینت را در ادامه بخوانید:

 

رنگ پارکت لمینت

رنگ پارکت لمینت یکی از موارد ظاهری و ابتدایی برای انتخاب و خرید پارکت است. به دلیل تنوع بالای رنگ‌ها، در اینجا رنگ پارکت لمینت را به دو دسته تیره و روشن دسته بندی می‌کنیم. واضح است که کفپوش تیره رنگ برای محیط‌های پر رفت و آمد یا خانواده‌هایی که کودکان خردسال دارند مناسب‌تر است زیرا لکه‌ها و جرم‌های جزیی، بر روی رنگ تیره، کمتر مشخص هستند. از طرفی بسیاری از افراد دوست دارند رنگ پارکت لمینت را هماهنگ با کاغذ دیواری یا رنگ دیوار‌ها انتخاب کنند. بهتر است از یک دکوراتور یا شخصی که تجربه لازم در این زمینه دارد، راهنمایی بخواهید تا رنگ مناسب سلیقه و نیاز شما پیشنهاد دهد. برای مثال بسیاری از رنگ‌های تند و زنده، مخصوصاً اگر در حجم زیاد به کار بروند، باعث خستگی چشم‌ها می‌شوند و بعد از مدتی خوشایند نیستند.

 

کیفیت پارکت لمینت

کیفیت پارکت لمینت مورد بعدی است که هنگام خرید پارکت باید به آن دقت کنیم. می‌توان گفت کیفیت پارکت، یکی از تخصصی‌ترین نکاتی است که باید درباره آن بحث کنیم. در حال حاضر برند‌های مختلف از کشور های مختلف در بازار موجود می‌باشند که تکنولوژی ساخت هر برند تا حدودی با دیگری متفاوت است. در این باره می‌توانید از چندین فروشنده یا دکوراتور مشاوره بگیرید و با مطالعه ویژگی‌های هر کدام، تصمیم بگیرید چه برندی برای شما مناسب‌تر است. معمولاً انتظار داریم که پارکت ها در برابر رطوبت، حرارت و نور خورشید مقاومت داشته باشند. کاتالوگ‌های هر برند را با دقت مطالعه کنید و به این نکات توجه داشته باشید.

فروش انواع پارکت با راف

شکل تایل‌ها

 

شکل تایل‌ها،‌ ممکن است مستطیل یا مربع باشد. معمولاً تایل‌های پارکت به شکل مستطیل می‌باشند که نصب آن‌ها آسانتر است و در صورتی که در آینده مجبور به تعویض چند تایل باشید، تایل های مستطیل شکل، راحت‌تر جا به جا می‌شوند.

 

قیمت پارکت لمینت

 

قیمت پارکت لمینت برای هر مشتری حائز اهمیت است زیرا برای خرید هر محصولی نیاز به تخمین بودجه داریم. قیمت پارکت لمینت هم به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال کیفیت، تکنولوژی ساخت، کیفیت لایه‌های درونی (MDF یا HDF)عواملی هستند که برای قیمت پارکت تاثیر دارند. بر اساس بررسی‌های فعلی، برند‌های آلمانی در بازار ایران، دارای بالا‌ترین قیمت هستند. با این حال توصیه می‌کنیم که قبل از خرید بودجه خود را تعیین کنید و تصمیم بگیرد تا چه سقفی حاضر هستید برای پارکت بپردازید. سپس با توجه به این مبلغ از بین گزینه‌های مختلف، بهترین را انتخاب کنید.

ضخامت تایل‌ها

 

ضخامت تایل‌ها برای انتخاب پارکت لمینت اهمیت دارد. البته لازم نیست روی این مورد تمرکز کنید فقط به یاد داشته باشید که معمولاً پارکت‌های ضخیم‌تر مقاومت بیشتری دارند. در‌ واقع برای ساخت پارکت‌های ضخیم‌تر از لایه‌های داخلی بیشتری استفاده شده است. انواع تایل پارکت لمینت دارای ضخامت ۶، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ میلیمتری می‌باشد. می‌توانید از فروشنده بخواهید در این باره به شما اطلاعات بیشتری بدهد برای مثال از او بپرسید چه ضخامتی برای کف آشپزخانه، مناسب‌تر است؟ یا اینکه کفپوش اتاق پذیرایی بهتر است تا چه اندازه ضخیم باشد؟

 

مقاومت پارکت لمینت

مقاومت پارکت لمینت یکی از مهم‌ترین مواردی است که در خرید پارکت باید به آن دقت کنیم. مشتری مبلغی می‌پردازد و انتظار دارد تا زمان منطقی، پارکت قابل استفاده و زیبا باشد. حال اگر مقاومت پارکت یا ضریب سایش پارکت، بالا نباشد، پس از مدتی، مشتری مجبور است پارکت را به طور کلی تعویض کند. قطعاً شما دوست ندارید که در چنین دردسری بیفتید. بهتر است هنگام خرید پارکت و لمینت، کاتالوگ را مطالعه کرده و ضریب سایش هر نوع پارکت را در نظر بگیرید. همچنین از فروشنده یا یک دکوراتور بخواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما ارائه کنند.

 

جنس پارکت لمینت

جنس پارکت لمینت به نوعی مربوط به همان مورد کیفیت پارکت است اما اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر در این باره بحث کنیم، باید بگوییم که از جمله بهترین جنس‌ها و کیفیت‌ها مربوط به پارکت‌هایی است که از چوب درختان بلوط، افرا، راش،‌ گردو و گیلاس ساخته شده‌اند. توصیه می‌کنیم از بین برند‌های موجود، پارکتی را انتخاب کنید که از موارد ذکر شده ساخته شده باشد.

 

نکات کلی برای خرید پارکت و لمینت

  • فضایی که قرار است پارکت شود در نظر بگیرید. قطعاً طرح پارکت برای اتاق کودک با پذیرایی یا محیط کار، بایستی متفاوت باشد.
  • اگر می‌خواهید محیط تا حدی در برابر صدا عایق باشد از پارکت‌های ضخیم‌تر استفاده کنید.
  • اگر محیطی دارای رطوبت زیاد است پارکت و لمینت گزینه مناسبی برای کف نیست.
  • مکان‌های اداری یا محیط‌ کار نیاز به نظافت روزانه و نگهداری بیشتری دارند بنابراین لازم است از پارکت‌های مقاوم‌تر استفاده کنید تا در برابر تمیز‌کاری، رنگ و زیبایی خود را از دست ندهند.

 

امیدواریم با مطالعه این مطلب، بتوانید انتخاب بهتری در خرید پارکت و لمینت داشته باشید.