در طراحی داخلی فضاهای کوچک دیوار هارا چه رنگی کنیم؟

برخلاف آنچه که دیده میشود، در فضاهای کوچک نیز میتوان از رنگ های تند و پررنگ استفاده کرد و لازم نیست فقط رنگ های سرد سفید و کرم استفاده شوند تا فضا بزرگتر به نظر بیاید. رنگ های تیره یا پر جنب و جوش می توانند در فضاهای کوچک کار کنند، اما باید از وجود روشنایی کافی و مناسب مطمئن شد.در ادامه نمونه هایی از طراحی داخلی با رنگ های تیره و پررنگ آورده شده است که ثابت میکند که این رنگ ها بسیار بهتر از رنگ های کم رنگ و بی روح برای فضاهای کوچک هستند.

دیوار این آشپزخانه به رنگ آبی است که در برابر رنگ سفید کابینت آشپزخانه ظاهر می شود. یک فضای کوچک می تواند یک آبی پررنگ با تعداد زیادی از شاخصه های سفید و تر و تمیز را اداره کند.اضافه شدن شاخصه های سبز به این ترکیب رنگی، ترکیبی بسیار زیبا را ایجاد کرده است.

 

این رنگ سبز بسیار کمرنگ که ته مایه ی طوسی نیز دارد،میتواند به زبایی هرچه تمام تر برای یک حمام یا اتاق لباسشویی استفاده شود.این رنگ خاموش و طبیعی است بنابراین به راحتی با رنگ کرم و سفید مات ترکیب میشود.استفاده از اکسسوری های طبیعی مثل چوب و همچنین حوله های سفید باعث بهتر دیده شدن فضا شده اند.

 

تونالیته ی رنگ قرمز، دیواری شاخص و اعجاب انگیز را ایجاد میکند.برای اینکه فضا زیاد شلوغ نشود، از یک رنگ پر جنب و جوش و پر رنگ برای رنگ کردن تنها یک دیوار کمک بگیرید.برای رنگ گرمی مثل قرمز، برای باقی فضا باید از رنگ ها ی روشن و خنثی استفاده کرد تا تعادل حفظ شود.

 

رنگ آبی برای شاخص کردن یک فضا بسیار زیباست.در طراحی داخلی این آشپزخانه، برای برخی قسمت ها از رنگ آبی استفاده شده است در حالیکه رنگ سفید سقف مانع تاریک شدن و کوچک شدن فضا میشود و فضا را باز، نگه میدارد.

 

رنگ زرد لیمویی رنگی بسیار مناسب برای اتاق غذاخوری میباشد.این رنگ باید برای بهتر دیده شدن با لوازم و مبلمان سفید استفاده شود.رنگ زرد، رنگی پر زرق و برق و جسورانه است و قبل از استفاده از آن باید کاملا مطمئن شد.اما نباید برای هر 4 دیوار استفاده شود و فقط میتوان یک دیوار را زرد کرده و آن را به دیوار شاخص تبدیل کرد.