خرید کاغذ دیواری مدرن

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی

انتخاب کاغذ دیواری مناسب یکی از مهم‌ ترین نکاتی است که در رابطه با دیزاین خانه باید به آن توجه داشت. از آن جایی که پذیرایی بخش رسمی خانه محسوب می‌ شود، انتخاب کاغذ دیواری مناسب و رسمی برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله از راف گروپ به معرفی نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی پرداخته‌ ایم.

کاغذ دیواری وینیل، مرسوم‌ ترین نوع کاغذ دیواری

قبل از آشنایی با نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی بهتر است با مرسوم‌ ترین نوع کاغذ دیواری آشنایی مختصری پیدا کنیم. نوع مرسومی از کاغذ دیواری‌ ها وجود دارند که دارای پوشش وینیل بوده و در زمره بادوام‌ ترین کاغذ دیواری‌ ها قرار می‌ گیرند. این کاغذ دیواری‌ های وینیل قابل شستشو بوده و ضد آب هستند و خود به دو نوع پرکاربرد تقسیم می‌ شوند. یک مدل از کاغذ دیواری‌ های وینیل دارای لایه‌ ای وینیل در پشت کاغذ دیواری و دیگری دارای لایه‌ ای وینیل بر روی کاغذ دیواری است. گفتنی است مدل دوم کاغذ دیواری‌ های وینیل ماندگاری بیشتری دارند. به دلیل همین ماندگاری بیشتر، مصرف کنندگان از مدل دوم بیشتر از دیگر انواع کاغذ دیواری استفاده می‌ کنند.

 

کاغذ دیواری راف

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی

انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی مدرن

دیزاین مدرن چندین سال است که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است و افراد بیشتری از دیزاین کلاسیک خانه‌ های خود به سمت مدرن می‌ روند. در این بین با توجه به مدرن بودن طراحی داخلی، کاغذ دیواری انتخاب شده نیز باید مناسب با طراحی مدرن باشد. برای چنین خانه ‌هایی بهتر است کاغذ دیواری‌ های ساده با رنگ‌ های فانتزی و مات تهیه کرد. در صورتی که علاقه به استفاده از کاغذ دیواری ‌های طرح‌ دار دارید، بهتر است از کاغذ دیواری ‌هایی که طرح ‌های مینیمالی دارند، برای پذیرایی خود استفاده کنید و یا یک سمت از پذیرایی که وسایل کمتری در آن وجود دارد را کاغذ دیواری کرده و طرف شلوغ ‌تر پذیرایی را بدون کاغذ دیواری بگذارید.

انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی کلاسیک

با این که دیزاین مدرن امروزه طرفداران بسیاری را به دست آورده است ولی هنوز هم دیزاین کلاسیک طرفداران مخصوص به خود را دارد. اگر طراحی داخلی خانه شما از نوع کلاسیک است، بهتر است کاغذ دیواری لاکچری و اشرافی برای پذیرایی خود انتخاب کنید. کاغذ دیواری‌ های لاکچری دارای رنگ‌ های سلطنتی مانند طلایی و نقره‌ ای بوده و طرح‌ های مجللی دارند. در بین انواع مختلفی از کاغذ دیواری‌ های کلاسیک، کاغذ دیواری داماسک انتخاب اول بسیاری از مصرف کنندگان است. گفتنی است از نظر قیمتی کاغذ دیواری کلاسیک گران‌ تر از کاغذ دیواری‌ های مدرن هستند.

انتخاب کاغذ دیواری با توجه به متراژ پذیرایی

متراژ پذیرایی و ارتفاع کف تا سقف خانه برای انتخاب کاغذ دیواری از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که فضای پذیرایی شما کوچک است، می‌ توانید از کاغذ دیواری‌ های سه بعدی استفاده کنید. البته این کاغذ دیواری‌ های سه بعدی برای پذیرایی ‌های بزرگ هم مناسب هستند زیرا جلوه‌ ای خاص از پذیرایی را در برابر چشمان مخاطبان به تصویر می‌ کشند. در صورتی که از کاغذ دیواری‌ های حاوی طراحی‌ های افقی استفاده می‌ کنید، خوب است بدانید که این کاغذ دیواری‌ ها سقف خانه را کوتاه‌ تر و پذیرایی را عریض‌ تر نشان می‌ دهد. در مقابل کاغذ دیواری‌ هایی که شامل طراحی‌ های عمودی هستند، ارتفاع سقف خانه را افزایش داده و در کنار آن مقداری از فضای پذیرایی را در مقابل چشمان مخاطبان کاهش می‌ دهد.

انتخاب کاغذ دیواری با توجه به تابش نور خورشید

توجه به نورگیر بودن و یا نبودن پذیرایی در انتخاب کاغذ دیواری اهمیت بالایی دارد، زیرا در پذیرایی‌ های نورگیر می‌ توانید از تمامی رنگ‌ های تیره و روشن استفاده کنید؛ ولی برای پذیرایی‌ هایی که نورگیر نیستند، استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌ های تیره، جلوه سالن را بد خواهد کرد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگر پذیرایی بسیار روشن بود، میزان روشنایی بر روی کاغذ دیواری رنگ روشن باید در حد متعادل باشد تا موجب آن نشود که نور زیاد اتاق جلوه کاغذ دیواری را از بین ببرد.

انتخاب کاغذ دیواری با توجه به وسایل پذیرایی

در انتخاب کاغذ دیواری به وسایل موجود در پذیرایی توجه کافی داشته باشید. در صورتی که وسایل شما ساده و بدون طرح خاصی هستند، بهتر است کاغذ دیواری طرح‌ دار انتخاب کرده تا این دو در کنار هم هارمونی خوبی به وجود آورده و یکنواختی فضا را از بین ببرند. در مقابل اگر وسایل موجود در پذیرایی طرح‌ دار هستند و همچنین وسایل تقریبا زیادی در پذیرایی خود قرار داده‌ اید، بهتر است برای جلوگیری از شلوغ نشان دادن پذیرایی از کاغذ دیواری با طرح ساده استفاده کنید.
از آن جایی که ترکیب کاغذ دیواری و وسایل موجود در پذیرایی از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است حتما در این زمینه با یک مشاور دکوراسیون داخلی مشورت داشته باشید تا بهترین کاغذ دیواری را انتخاب کنید. در گذشته بیشتر مردم به دنبال ست کردن کاغذ دیواری با طرح و رنگ وسایل خود بودند، ولی چنین چیزی مدت بسیاری است که در طراحی داخلی منسوخ شده است. امروزه از کاغذ دیواری‌ هایی استفاده می‌ شود که در کنار وسایل موجود در سالن پذیرایی بتوانند فضایی گرم و پر انرژی را خلق کنند.

انتخاب کاغذ دیواری با توجه به کف ‌پوش

در کنار وسایل موجود در پذیرایی، تناسب بین کاغذ دیواری و کف‌پوش پذیرایی نیز اهمیت بالایی دارد. طرح و رنگ کف‌پوش باید به گونه‌ ای باشد که با طرح و رنگ کاغذ دیواری هماهنگ بوده و هارمونی زیبایی را برای سالن پذیرایی به وجود بیاورد.
استفاده از کاغذ دیواری مکمل برای پذیرایی
این روزها از کاغذ دیواری‌ های مکمل برای کاغذ دیواری کردن پذیرایی استفاده می‌ شود، زیرا دو طرح و رنگ متفاوت در کنار هم می‌ تواند ظاهر زیبایی را برای سالن به وجود آورد. به طور مثال با استفاده از چنین ترفندی فرد می‌ تواند از کاغذ دیواری با طرح شلوغ‌ تر برای آن بخش از سالن که وسایل کمتری در آن قرار گرفته است استفاده کند و در مقابل از کاغذ دیواری با طرح ساده‌ تر برای آن بخش از سالن پذیرایی که در آن وسایل بیشتری قرار گرفته است استفاده کند.

چه رنگی برای کاغذ دیواری مناسب است؟

امروزه بسیاری از خانه‌ ها آپارتمانی و کوچک شده‌ اند، در نتیجه مردم بسیاری به دنبال بزرگ‌ تر نشان دادن خانه خود هستند. در صورتی که فرد بخواهد از کاغذ دیواری برای سالن پذیرایی خود استفاده کند، برای این کار لازم است از کاغذ دیواری‌ هایی به رنگ‌ های سرد مانند سبز، آبی، بنفش و … استفاده کند تا در کنار بزرگ‌ تر نشان دادن فضا، فضای آرامش‌ بخشی را برای خانه به ارمغان بیاورد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که انتخاب رنگ در وهله اول باید هماهنگ با وسایل موجود در پذیرایی باشد.
سخن پایانی
امروزه کاغذ دیواری‌ ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی تولید می‌ شوند که کار را برای خریداران سخت کرده‌ اند. به همین دلیل نیاز است در زمینه انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی و یا دیگر اتاق‌ های خانه با یک مشاور صحبت کرده تا بهترین نوع و طرح کاغذ دیواری متناسب با اتاق های خانه را پیدا کرد.