فروش کاغذ دیواری ارزان

انواع کاغذ دیواری و انتخاب کاغذ دیواری مناسب

کاغذ دیواری یکی از متریال مورد استفاده برای زیباسازی فضای داخلی ساختمان‌ ها می‌ باشد که در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. تنوع بالای طرح، رنگ و نوع این محصولات باعث شده تا افراد برای انتخاب این محصولات حق انتخاب گسترده‌ ای داشته باشند. اما نباید فراموش کرد که همین تنوع بالا در بسیاری از موارد باعث سردرگمی می‌ گردد. آشنایی با انواع مختلف این محصولات می‌ تواند اجازه دهد تا روند انتخاب کاغذ دیواری را به شکل هوشمندانه‌ تری طی کنید. در ادامه این مطلب از سایت گروه طراحان راف قصد داریم در خصوص شناخت انواع کاغذ دیواری و انتخاب کاغذ دیواری مناسب صحبت کنیم و نکات مفیدی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

اولین نکته ای که در خصوص انتخاب کاغذ دیواری مناسب باید مد نظر قرار دهید این است که باید طرح و رنگ این محصولات با سایر بخش‌ ها و وسایل مورد استفاده در فضای خانه هماهنگی داشته باشد. این کار باعث می‌ شود تا کل فضای مورد نظرتان زیباتر به نظر برسد. کاغذ‌های دیواری در طرح‌ های مختلفی تولید می‌ شوند. ممکن است در نگاه اول مشتریان بخواهند سراغ کاغذ دیواری‌ هایی با طرح‌ های خاص و شلوغ بروند، اما فراموش نکنید که این طرح‌ ها با گذر زمان زیبایی خود را برای افراد حاضر در آن فضا از دست خواهند داد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که برای انتخاب سراغ طرح‌ هایی بروید که ساده‌ تر هستند و به این راحتی از مد نخواهند افتاد. البته یکی از انتخاب‌ هایی که پیش روی شما وجود دارد استفاده ترکیبی از کاغذ دیواری‌ های طرح‌ دار و ساده است . به این صورت که می‌ توان برای قسمت هایی مانند کنج‌ ها یا پشت تلویزیون از کاغذهای دیواری طرح دار استفاده کرده و بقیه قسمت‌ ها را با کاغذ دیواری ساده بپوشانید.

نکات کلیدی در زمینه انتخاب کاغذ دیواری

در ادامه نکات کلیدی که باید در خصوص انتخاب کاغذ دیواری مناسب مد نظر داشته باشید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

  • کاغذ دیواری‌ های دارای طرح افقی باعث ایجاد خطای دید در افراد شده و در نتیجه فضای مورد نظر شما بزرگتر نظر خواهد آمد. البته فراموش نکنید که این نمونه از کاغذهای دیواری باعث می‌ شوند تا سقف فضای مورد نظر شما کوتاه‌تر به نظر برسد.
  •  استفاده کردن از کاغذ‌های دیواری با طرح‌ های راه راه و عمودی باعث می‌ شود تا دیوار مورد نظر شما بلندتر به نظر آید.
    کاغذ که دارای رنگ ملایم و طرح‌ های کوچک و کم رنگ هستند، باعث می‌ شوند تا فضای آرام و آرامش بخش داشته باشید.
  •  کاغذ دیواری‌ هایی که دارای اشکال هندسی، نقوش ریز یا خطوط شکسته هستند، باعث افزایش هیجان و انرژی فضای مورد نظر شما خواهند شد.

رنگ کاغذ دیواری

انتخاب رنگ کاغذ دیواری از این جهت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد که تُنالیته رنگ موجود در یک فضا که در دکوراسیون یا سایر وسایل به کار رفته باشد، روی حالات روانی افراد تاثیر زیادی دارد. در ادامه نکاتی که در زمینه انتخاب رنگ کاغذ دیواری باید بدانید را با شما در میان می‌ گذاریم تا به این صورت بتوانید انتخاب هوشمندانه‌ ای در زمان خرید کاغذ دیواری برای بخش‌ های مختلف خانه خود داشته باشید.

 

خرید کاغذ دیواری

 

  •  هماهنگی رنگ کاغذ دیواری و کفپوش نکته بسیار مهمی است. این نکته به خصوص در فضاهایی که مساحت بالایی دارند، باید رعایت شود. البته این هماهنگی به معنی یکسان بودن رنگ یا طرح آنها نیست. بلکه داشتن تناسب طرح و رنگ چیزی است که باید بین کفپوش و کاغذ دیواری فضای خود داشته باشید. به عنوان مثال در صورتی که برای کفپوش از محصولاتی با طرح‌ های پر نقش و شلوغ استفاده کرده‌ اید، کاغذ دیواری‌ های ساده انتخاب‌ های خوبی برای شما خواهند بود.
  •  استفاده از رنگ‌ هایی مانند آبی و سبز باعث القاء حس تازگی در بیننده خواهند شد و به همین دلیل برای پذیرایی می‌ توانند گزینه‌ های خوبی باشند. در ضمن برای فضاهای کوچک نیز بهتر است از رنگ‌ های روشن استفاده کنید، چرا که رنگ‌ های تیره باعث بوجود آمدن حس خفگی و تنگی خواهند شد.
  •  رنگ‌ های به شدت سرد مانند آبی تیره و… باعث ایجاد حس و حالی دراماتیک و رنگ‌ های سرد ملایم باعث ایجاد حسی آرامش بخش خواهند شد.
  •  کاغذ‌های دیواری با رنگ روشن قابلیت انعکاس نور بالایی دارند و به همین دلیل می‌ توانند به راحتی کمک کنند تا روشنایی در بخش‌ های مختلف فضای مورد نظرتان پخش شود. از این رو بهتر است در اتاق‌ های کوچک که پنجره ندارند، سراغ استفاده از کاغذ دیواری‌ های روشن بروید و در مواردی که اتاق ورودی نور مناسبی دارد، از رنگ‌ های تیره‌ تر استفاده کنید.
  •  به کارگیری رنگ‌ هایی مانند پرتقالی، زرد، قرمز، نارنجی و… باعث می‌ شود تا افراد حاضر در فضا احساس گرمای خوشایندی را از دکوراسیون دریافت کنند. از سوی دیگر چنین رنگ‌ هایی انرژی بالایی دارند و می‌ توانند هیجان بیشتری را برای شما به همراه داشته باشند.
  • برای راهرو و راه پله بهتر است سراغ کاغذ دیواری‌ های ساده با رنگ‌ های سرد یا گرم ملایم بروید. طرح و رنگ کاغذ دیواری این قسمت‌ ها علاوه بر این که باید با بقیه بخش‌ های منزل شما سازگاری داشته باشد، بهتر است شلوغ و طرحدار نباشد.

معرفی انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری موجود در بازار را بر اساس پارامترها و فاکتورهای مشخصی تعیین می‌ کنند. به این صورت که جنس، طرح، مواد اولیه مورد استفاده برای تولید، نحوه نصب، ظاهر نهایی کار پس از اتمام نصب و… فاکتورهایی هستند که نوع کاغذ دیواری مورد نظر را برای شما مشخص می‌ کنند. مورد بسیار مهمی که در این زمینه باید در نظر بگیرد این است که نمونه‌ های جدیدتر کاغذ دیواری دارای ویژگی‌ های مناسبی هستند که توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب خواهند کرد. البته باید گفت که پیشرفت صنعت چاپ روی متریال مختلف این اجازه را ما داده است که بتوانیم به محصولاتی مانند کاغذ دیواری سه بعدی یا چاپی دسترسی داشته باشیم. در ادامه نگاهی به انواع کاغذ دیواری موجود در بازار می‌ اندازیم.

 

کاغذ دیواری چاپی

معمولا بسیاری از افراد کاغذهای دیواری با قابلیت چاپ را پوستر دیواری می‌ نامند. امکان چاپ طرح‌ های مختلف دلخواه روی این نمونه از کاغذ دیواری به مشتریان اجازه می دهد تا طرحی به دلخواه خود را در فضای مورد نظرشان پیاده سازی کنند. ماشین‌ های چاپ مورد استفاده برای این محصولات عبارتند از لاتکس، یو وی، اکو سالونت و سالونت که با استفاده از آنها طراحی‌ های از پیش آماده شده را روی کاغذ مورد نظرتان چاپ کرده و آنها را در اختیار شما قرار می‌ دهند.

استفاده از این محصولات باعث می‌ شود تا بتوان ظاهری متفاوت برای بخشی از فضای مورد نظر داشت که در نهایت می‌ تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ های نهایی طراحی و اجرای دکوراسیون گردد. استفاده از این محصولات در هتل‌ ها، فروشگاه‌ ها، دفاتر کاری، اتاق شخصی و… مرسوم می‌ باشد و می‌ توان با استفاده از آنها تابلوهای دکوراتیو بسیار زیبایی بوجود آورد. در ضمن کسب و کارهای مختلف می‌ دانند که برای اهداف تبلیغاتی خود نیز می‌ توانند از کاغذ دیواری‌ های چاپی استفاده کنند.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذهای دیواری سه بعدی شباهت زیادی با کاغذ‌های دیواری چاپی دارند، اما طراحی منحصر به فرد و خاص آنها باعث می‌ شود در بسیاری موارد بتوانند ظاهری خاص و منحصر به فرد به فضای مورد نظر شما بدهند. به این صورت که اگر از فاصله 2 یا 3 متری به این کاغذ دیواری‌ ها نگاه کنید، می‌ ببینید که طراحی خلاقانه آنها باعث خطای دید می‌ شود و انگار آن تصویر دارای عمق، بافت مشخص و ظاهری واقعی است.

در بسیاری از موارد ممکن است کاغذ دیواری سه بعدی را با پوسترهای سه بعدی اشتباه بگیرند، چرا که ظاهری تقریبا مشابه دارند. اما بهتر است بدانید این دو محصول از نظر ابعاد، قیمت و جنس با هم تفاوت دارند. پوسترهای دیواری دارای قیمت بالاتری از کاغذ دیواری دارند و می‌ توان طرح‌ های خاص و سفارشی را با کیفیت بسیار مناسبی روی آنها اجرا کرد. به همین دلیل در صورتی که قصد چاپ طرح‌ های خاص و منحصر به فرد را دارید و ظاهر نهایی کار به شدت برای شما مهم است بهتر است به جای کاغذ دیواری سه بعدی سراغ پوسترهای دیواری بروید.

سایر انواع کاغذ دیواری

در ادامه مطلب انواع کاغذ دیواری و انتخاب کاغذ دیواری از سایت راف گروپ قصد داریم تا سایر انواع کاغذ دیواری موجود در بازار را به صورت مختصر خدمت شما معرفی کنیم:

کاغذ دیواری PVC دارای روکش وینیل

این نمونه از کاغذ دیواری دوام بسیار بالایی دارد و در برابر خش و آب، پارگی، شستشو و… مقاومت بالایی دارد. این محصولات با ابعاد 5 متر مربعی و 16 متر مربعی در بازار موجود می‌ باشند. از آنجایی که این محصولات قابل شستشو هستند، می‌ توانند گزینه‌ های بسیار خوبی برای آشپزخانه، اتاق کودک و مکان‌ های مرطوب باشند. در ضمن اگر به خوبی از این محصولات نگهداری شود، می‌ توانید تا 5 سال از آنها استفاده کنید.

کاغذ‌های دیواری دارای الیاف طبیعی

این نمونه از کاغذ دیواری بسیار گران قیمت و نایاب می‌ باشد. برای تولید این محصولات از چوب‌ های طبیعی درجه یک کشور فنلاند استفاده شده و مزایایی مانند قابل شستشو بودن، سازگاری با طبیعت، ضد حساسیت بودن و قابل شستشو بودن را دارد. ظاهر این محصولات نیز بسیار منحصر به فرد است و ردپای طبیعت را درون خود حفظ کرده که همین باعث افزایش جذابیت آنها می‌ شود.

کاغذ دیواری نانو

این محصولات که با استفاده از فناوری نانو تولید می‌ شوند، تمامی ویژگی‌ های مثبت کاغذ دیواری‌ های PVC را دارند و علاوه بر آن در برابر آلودگی و دوده نیز مقاوم می‌ باشند. در ضمن ضد آلرژی بودن، عایقی حرارتی، مقاوم در برابر تابش نور و… سایر ویژگی‌ های این محصولات است. در ضمن فراموش نشود که این محصولات نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ های معرفی شده قیمت بالاتری دارند.

کاغذ دیواری کاغذی

این نمونه از کاغذ دیواری که به هیچ عنوان قابل شستشو نیست را با استفاده از چسب‌ های مخصوصی روی دیوار نصب می‌ کنند و بسته به روند نگهداری می‌ توانند تا حدود 2 سال دوام داشته باشند. این محصولات به راحتی پاره می‌ شوند و به همین دلیل برای اتاق کودک مناسب نخواهند بود. البته قیمت ارزان این محصولات را می‌ توان مزیت اصلی آنها نامید.

کاغذ دیواری مخملی

در این نمونه از کاغذ دیواری از مخمل مصنوعی یا طبیعی استفاده می‌ کنند که روی زمینه ای از جنس PVC قرار می‌ گیرد. از نظر زیبایی این محصولات طرفداران زیادی دارند و توانستند جایگاه خوبی در بازار به دست آورند. به خصوص برای افرادی که از دکوراسیون لوکس خوششان می‌ آید این محصولات گزینه‌ های بسیار خوبی هستند.