دکوراسیون بزرگترین خانه های جهان

همه ی ما میدانیم خانه های لاکچری و بزرگی در جهان وجود دارند که متعلق به افراد مولتی میلیاردر و پولدار می باشند.در این مطلب قصد داریم به معرفی بزرگترین و لاکچری ترین خانه های جهان بپردازیم و آن ها را از نظر دکوراسیون داخلی آنالیز کنیم.

 

فروش بهترین محصولات دکوراسیون داخلی

 

1- برج آنتیلیا در هند

موکش امبانی شخصی است که در سال ۲۰۱۸ به عنوان پولدارترین شخص هندی شناخته شد. این شخص صاحب برج آنتیلیا یکی از بزرگ ترین خانه ها در هند است. ارزش تقریبی این خانه حدود ۴۹ میلیارد دلار تخمین زده شده است.
برج آنتیلیا دارای ۲۷ طبقه است و در مرکز شهر بمبئی قرار دارد. این برج توسط شرکت معماری پرکینز و شرکت هیرش بندر ساخته شده است. مساحت این برج ۴۰۰ هزار متر مربع است و ساخت آن ۴ سال زمان برده است .
یکی از ویژگی های این برج عدم شباهت طبقات با یکدیگر چه از نظر نقشه و چه از نظر مصالح مصرفی می باشد. سازه ‌ی کلی این برج طبق قوانین فنگ ‌شویی چینی ساخته شده است .
این برج دارای 9 آسانسور می باشد و ویژگی شاخص آن ارائه ی منظره ی پانوراما از خلیج عربی در طبقات بالایی می باشد.

2- خانه ی بالتیمور استیت در کارولینای شمالی

یکی از بزرگترین خانه های جهان خانه بالتیمور استیت می باشد که این خانه متعلق به سلطان حمل‌ و نقل و جاده ‌ها ((کورنلیوس وندربیلت )) می باشد.
این عمارت زیبا در سال ۱۸۹۵ ساخته شد.مساحت این عمارت 32کیلومتر مربع می باشد و دارای ۲۵۰ اتاق می باشد.
این خانه ی بزرگ دارای ۴۳ سرویس بهداشتی، 3 آشپزخانه، ۶۵ شومینه، استخر ۷۵۰۰۰ گالنی، کتابخانه ۲۳۰۰۰ کتابی و فضای بولینگ می باشد.

3- عمارت سافرا در برزیل

یکی از بزرگترین خانه های برزیل متعلق به خانواده ی سافرا می باشد. خانواده سافرا مالک بانکی خصوصی در برزیل هستند. این عمارت که بزرگ‌ ترین عمارت در سائوپائولو است در محله مرومبی واقع شده است.
این عمارت زیبا و لاکچری یکی از بزرگ ترین خانه های جهان می باشد که مساحتی حدود 10868 متر مربع دارد و همچنین دارای 130 اتاق می باشد.

4- عمارت ویتانهرست در انگلستان

عمارت ویتانهرست را شرکت طراحی جورج هابرد به سبک جورجیایی طراحی کرده است. این عمارت بین سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۰ ساخته شده است.
مساحت این عمارت حدود ۴۰۰۰ متر مربع است و دارای استخر بزرگ، سالن سینما، سالن ماساژ، سونا، باشگاه، پارکینگ و سایر امکانات رفاهی می باشد. در سال ۲۰۰۸ ارزش خانه حدود ۵۰ میلیون پوند برآورد شد.

5- عمارت ورسایل در فلوریدا

عمارت ورسایل دارای مساحتی حدود ۹۰۰۰۰ متر مربع می باشد. این عمارت دارای ۳۲ سرویس بهداشتی، ۱۱ آشپزخانه، ۱۴ اتاق خواب، اتاق بازی،6 استخر، باشگاه و سینما می باشد. همچنین پارکینگ این عمارت گنجایش ۳۰ ماشین را دارد.

6- ویلا لئوپولدا

ویلا لئوپولدا یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های جهان است که قدمتی تاریخی دارد. این عمارت اشرافی حدود صد سال پیش ساخته شده است.
مساحت این خانه حدود ۲۰۲۳۴۲ مترمربع است و به دست شاه لئوپولد دوم از بلژیک ساخته شده است. این خانه دارای ۱۱ اتاق خواب، ۱۴ سرویس بهداشتی و یک گلخانه ‌ای بزرگ و زیبا می باشد.

7- عمارت دوان در کالیفرنیا

مساحت عمارت دوان حدود ۱۰۰۰۰۰ متر مربع است اما همه این مساحت زیر یک سقف قرار ندارد. در واقع مساحت خانه مرکزی ۷۳۹۳۴ متر مربع است و ساختمان‌ های دیگری در دو طرف این عمارت قرار دارند.
این عمارت در محله ‌ای هنرمند نشین ساخته شده است. در واقع همسایه دیوار به دیوار این خانه، جنیفر انیستون است. ارزش خانه ۵۰۰ میلیون دلار است.
این خانه دارای ۲۰ اتاق خواب و ۳۰ سرویس بهداشتی می باشد. نکته‌ی جالب در مورد این خانه این است که به صاحب خانه اجازه ساخت آشپزخانه مخفی درون عمارت داده نشد است.

8- عمارت تائوهویوآن در چین

این عمارت درون باغ های سوژو قرار دارد.باغ های سوژو یکی از باغ های زیبا در جهان است که جزو میراث جهانی یونسکو به حساب می آید.
مساحت عمارت تائو هویو آن حدود ۷۲۴۴۱ مترمربع است و کنار دریاچه دوشو واقع شده است. این عمارت دارای ۳۲ اتاق خواب و سرویس بهداشتی می باشد.
همچنین سبک دکوراسیون داخلی این خانه ترکیبی از مدرن و سنتی می باشد.. ارزش این عمارت در سال 2016، ۱۵۴ میلیون دلار تخمین زده شد.

9- عمارت پنزموردر میسوری

در عمارت پنزمور بر عکس سایر عمارت های اشرافی جهان، به مساله ی مقاومت در برابر زلزله و نیروهای جانبی اهمیت زیادی داده شده است.
این عمارت دارای ۱۳ اتاق‌خواب ،۱۴ سرویس بهداشتی دارد و سایر امکانات رفاهی می باشد و برای آزمایش زمین، تکنولوژی مقاومت در برابر زلزله و بهره‌وری انرژی ساخته است.

10- عمارت فیرفیلد در نیویورک

یکی از عمارت های بزرگ جهان عمارت فیرفیلد در نیویورک می باشد که دارای مساحتی حدود ۶۴۳۸۹ مترمربع می باشد.
این عمارت در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و ارزشی حدود ۲۴۸ میلیون دلار دارد. از امکانات رفاهی این عمارت می توان به: زمین‌های بولینگ و اسکواش، سالن سینما و زمین بسکتبال داخلی پرداخت.

در طراحی خانه های بزرگ جهان باید به چه اصولی توجه داشت؟

1) زمینه های ایجاد دکوراسیون داخلی فراهم شود

یکی از بزرگترین مانع ها برای اجرای دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ، ازدحام و شلوغی وسایل قدیمی در خانه است.
برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس باید لوازم قدیمی و به درد نخور را از فضاها اصلی حذف کرد. زندگی لوکس، افراد را از محدودیت‌ها رها می‌کند و به آن ها آزادی عمل می‌دهد.

 

2) بازی با رنگ‌ها و بافت‌ها در فضاها

زیباترین و مهم ترین قسمت در اجرای دکوراسیون داخلی خانه های لوکس و زیبا، بازی با رنگ‌ ها و بافت ‌های مختلف است.
برای ایجاد جلوه متفاوت در فضاها به تنوع در رنگ ها نیاز می باشد. رنگ‌ها تنها عامل طراحی دکوراسیون خانه‌ های لاکچری نیستند؛ شما باید بافت را نیز تغییر دهید.
کلمه بافت به معنای به کارگیری ناهمواری ‌های صحیح در قسمت ‌های مختلف خانه است. از کاغذ دیواری ‌های سه بعدی لاکچری گرفته تا کانتر آشپزخانه، استفاده از سنگ مرمر در نمای داخلی، پارچه‌ ها و پرده ‌های مخملی برای سالن پذیرایی و اتاق، ترکیبی از فلز سنگ و شیشه در سرویس بهداشتی و حمام و به ‌کارگیری لوستر های جذاب و پر نور، نمونه ‌هایی از این مثال‌ ها هستند.

3) به کاربردن اکسسوری های لوکس در خانه های بزرگ

اکسسوری ها از لوازم مهمی می باشند که به فضای خانه روح می بخشند. استفاده از ادوات موسیقی نظیر پیانو یا گیتار و همچنین مجسمه ‌ها و تابلو های بزرگ نقاشی روی دیوار، نمونه‌ هایی از این عناصر هستند. نباید از قدرت مجسمه ‌ها در زیباتر کردن دکوراسیون داخلی غافل شویم. اگر می‌خواهید زیباترین و لوکس‌ترین دکوراسیون داخلی را طراحی کنید، به مجسمه‌ ها نیاز دارید.
مجسمه‌ های لوکس با ابعاد و اندازه ‌های بزرگ که کنار سالن یا نزدیک راه پله ‌ها قرار می ‌دهید، بسیار جذاب و چشم‌ نواز هستند. مجسمه‌ هایی که نمادی از افراد معروف، شاعران یا نویسندگان و حتی نمادهایی از شوالیه‌ ها یا جنگجو های قدیمی را نشان می‌دهند، برای طراحی لاکچری، بهترین انتخاب هستند.
علاوه بر مجسمه‌ ها، گلدان ‌های لاکچری بزرگ که ترکیبی از خطوط منحنی و چند ضلعی ‌ها را در کنار طراحی داخلی شما به نمایش می‌گذارند، نیز قابل استفاده هستند. با دقت در ایده‌ های جذاب‌ ترین دکوراسیون لاکچری موفق می‌شوید یک طراحی منحصر به فرد داشته باشید.
اگر چه گیاهان همواره در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار داشتند، اما ردپای آن ‌ها را به ندرت در لوکس ‌ترین دکوراسیون داخلی مشاهده می ‌کنیم؛ مگر آنکه در محوطه سازی و فضا سازی ویلاهای لوکس استفاده شوند.

4) طراحی اتاق کتابخانه در خانه های بزرگ و لاکچری

یکی از قسمت‌های مهم در طراحی خانه های لوکس اتاق کتابخانه می باشد . برای ایجاد یک کتابخانه در خانه ی بزرگ می توان از مجسمه ‌ها، کتاب‌ های گران ‌قیمت و زیباترین مبلمان در آن قسمت استفاده کنید. ترکیب رنگ بی‌نظیر به رنگ تیره که احساس آرامش را هنگام مطالعه القا می ‌کند، برای این قسمت، توصیه می‌ شود.

جمع بندی

در این مطلب قصد داشتیم به معرفی دکوراسیون بزرگترین خانه های جهان و بررسی آن ها بپردازیم و در آخر قصد داشتیم نکات مهم در طراحی دکوراسیون خانه های بزرگ و لاکچری را برای شما بیان کنیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت کافی را برده باشید.