فروش قرنیز

دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی

تجربه ثابت کرده یک محیط، زمانی می‌ تواند آرامش بخش باشد که با تلفیق رنگ و متریال‌ هایی که دارد حس خوبی به دیگران القا کند. فضاهای مسکونی یا خانه‌ ها جایی هستند که ما بیشترین زمان را در آن سپری می‌ کنیم، بنابراین باید به طوری دکوراسیون داخلی آن انجام شود که افراد حاضر در آن احساس راحتی کرده و حس خوبی از چیدمان و رنگ‌ ها بگیرند. البته که سلیقه‌ ها با هم متفاوت هستند؛ اما یک سری اصول می‌ تواند تجربه خوشایندی را برای همه ایجاد کند. اگر دوست دارید با اصول کلی دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب از راف گروپ با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی متفاوت است

پیش از هر چیز لازم است به این نکته توجه کنید که دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی کاملا متفاوت است. کسانی که در زمینه طراحی داخلی فعالیت دارند، تصمیم می‌ گیرند که کفپوش و رنگ اتاق خواب چه رنگی باشد. یا این که برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه از چه نوع سرامیک یا کاشی باید استفاده شود.
اما فردی که در حیطه دکوراسیون داخلی فعالیت دارد، کار متفاوتی را انجام می‌ دهد. در دکوراسیون داخلی تمرکز بر روی نحوه چینش المان‌ ها است. مثلا این که مبل‌ ها چه رنگ و چه طرحی داشته باشند تا فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان دهند، از چه رنگی برای چه محیطی استفاده شود و… که همگی به بهتر کردن فضای داخلی کمک می‌ کنند؛ در حیطه کاری فردی است که کار دکوراسیون داخلی را برعهده دارد.

 

 

برای انجام دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی از کجا شروع کنیم؟

اگر می‌ خواهید به طور حرفه ‌ای کار دکوراسیون داخلی یک فضای مسکونی را انجام دهید. باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا از محل بازدید کنید

مهم‌ ترین قدمی که برای طراحی دکوراسیون یک فضای داخلی باید انجام دهید، دیدن محیط و بازدید از آن است. هیچگاه نمی‌ توان از روی توضیح یا عکس در خصوص انجام دکوراسیون داخلی یک منزل نظر داد. به صورت حضوری به محل مراجعه کرده و سعی کنید کامل محیط را بررسی کنید. موقعیت آشپزخانه، هال، اتاق‌ خواب‌ ها، نور محیط، تعداد افراد حاضر در محیط و همه موارد دیگر را در نظر بگیرید. حتی می‌ توانید کامل آن‌ها را یادداشت کرده و بارها بررسی کنید.

از افراد داخل منزل بپرسید

همیشه سلیقه مشتری شما در اولویت کاریتان قرار داد. یادتان باشد این اعضای خانواده هستند که می‌ خواهند در محیط زندگی کرده و از آن آرامش بگیرند. بهتر است با اعضای خانواده حضوری صحبت کرده و از آن‌ ها در خصوص علایق و سلیقه‌ هایی که دارند سوال کنید. مثلا به چه رنگ‌ هایی علاقه دارند، از چه طرح‌ هایی خوششان می ‌آید و دیگر سوالاتی که می ‌توانید به کمک آن‌ ها با سلیقه اعضای خانه آشنا شوید.

همه چیز را به مشتری توضیح دهید

برخی از طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند نباید کارفرما را در طرح و نقشی که قرار است پیاده کند، دخیل کرد. اما اگر می‌ خواهید مانند یک حرفه‌ ای رفتار کنید، بهتر است همه چیز را به مشتری خود توضیح دهید. می‌ توانید حتی با کمک یک نرم افزار مانند اتوکد طرح نهایی را به کارفرمای خود نشان دهید. شما با این کار هم مهارت خود را نشان می‌ دهید و هم به کارفرما این حس را القا می‌ کنید که بر همه چیز نظارت دارد.

بودجه مشتری را در نظر داشته باشید

حالا که طرح نهایی مورد تایید مشتری است وقت آن رسیده تا هزینه‌ ها را برآورد کرده و بودجه مشتری را نیز بسنجید. قرار نیست کاری خارج از بودجه کارفرمای خود انجام دهید. با توجه به هزینه‌ ای که او در نظر دارد بهترین انتخاب‌ ها را انجام دهید.

زمان اتمام پروژه را به کارفرما اعلام کنید

زمان بندی در کار دکوراسیون فضاهای مسکونی بسیار مهم است. پس بهتر است تاریخ شروع و اجرای پروژه و زمان دقیق اتمام آن را به کارفرما اطلاع دهید. بدیهی است داشتن یک ددلاین و عمل کردن به آن به اعتبار شما اضافه کرده و اعتماد کارفرما را نیز جلب می ‌کنید.

کار خرید المان‌ ها را شروع کنید

در نهایت وقت آن رسیده که المان ‌ها را خریداری کنید. از چه فرشی می خواهید استفاده کنید، چه طرح مبلی را مد نظر دارید و دیگر مواردی که لازم است برای اجرای طرح در اختیار داشته باشید را تهیه کنید. یادتان باشد باید با کمترین هزینه بهترین انتخاب را داشته باشید. در انتخاب همه چیز خلاق باشید می‌ توانید یک چیز ساده و در عین حال کاربردی و جذاب انتخاب کنید. همیشه هم گرا ن‌ترین‌ ها، بهترین‌ نیستند. می‌ توانید روی خرید چیز‌های ساده و کوچک که هزینه زیادی هم لازم ندارند نیز حساب کنید.

وقت اجرا رسیده است

آخرین و مهم‌ ترین مرحله‌ ای که باید پشت سر بگذارید، اجرای طرح است. به عنوان ناظر و مجری طرح باید در تمام مراحل انجام دکوراسیون داخلی فضا حضور داشته باشید. سعی کنید همه چیز را درست طبق آن چیزی انجام دهید که به کارفرما اطلاع داده بودید. اگر قرار است چیزی خارج از برنامه عوض شود حتما آن را با مشتری در میان بگذارید.
دکوراسیون داخلی نیاز به توجه، دقت و ریزبینی زیادی دارد. ترکیب رنگ‌ ها و حتی نحوه چیدن المان‌ های داخلی روی روحیه افراد تاثیر زیادی دارد. اجزای قرینه، استفاده از رنگ‌ های خنثی و توجه به نور محیط و… می‌ توانند همگی کار شما را بهتر کنند. توجه به جزئیات و وقت گذاشتن برای رفع کوچکترین نقص‌ ها است که از شما یک طراح دکوراسیون فضای مسکونی حرفه‌ ای و کاربلد می‌ سازد.