مهم ترین ویژگی های یک پارکت لمینت ایرانی مرغوب و بهترین برندهای لمینت ایرانی

در صنعت دکوراسیون متریال های زیادی دست به دست هم می دهند تا یک نمای زیبا و جذاب برای یک خانه ساخته شود. به عنوان مثال می توان به نوع سقف، دیوار پوش ها، سرویس چوب و کف خانه اشاره کرد. کف یکی از اجزایی است که تاثیر به سزایی در زیبا سازی منازل دارد. برای انتخاب آن چند گزینه پیش روی شما قرار دارد که از بین آن ها می توان به انواع سنگ ها، کفپوش ها و پارکت لمینت اشاره کرد. پارکت لمینت ها یکی از گزینه های مورد علاقه بسیاری از افراد برای تزیین کف خانه می باشد. در این مطلب قصد داریم ویژگی های یک پارکت لمینت ایرانی مرغوب و چند مورد از بهترین برندهای پارکت لمینت را به شما معرفی کنیم.

3 مورد از ویژگی های یک لمینت ایرانی مرغوب

گرچه پارکت لمینت های ایرانی جزء با کیفیت ترین لمینت ها هستند، اما برای خرید یک پارکت لمینت مرغوب باید قبل از هر چیزی در مورد آن اطلاعات داشته باشید. اکنون 3 مورد از مهم ترین ویژگی های یک پارکت لمینت مرغوب را با هم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

 

مقاومت سایشی (AC)

لمینت ها قبل از این که وارد بازار شوند، از نظر عملکرد در برابر عواملی مانند خط و خش، رطوبت و موارد این چنینی آزمایش می شوند. مقاومت سایشی به معنای مقاومت لمینت در برابر خط و خش و ضربه می باشد. لمینت ها از نظر مقاومت سایشی به 5 دسته مختلف AC1، AC2، AC3، AC4 و AC5 تقسیم می شوند. درجه های AC1 و AC2 از نظر مقاومت بسیار ضعیف هستند و استفاده از آن ها چندان توصیه نمی شود.

یکی از معمولی ترین لمینت ها از نظر مقاومت سایشی نیز لمینت AC3 می باشد که در بین افراد بسیار رایج است و کیفیت متوسطی دارد اما برای مکان های شلوغ و پرتردد اصلا مناسب نیست. برای منازل بهترین لمینت AC4 می باشد که در برابر خط و خش و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و برای استفاده در منازل مناسب ترین و مرغوب ترین گزینه است. لمینت AC5 دارای بیشترین مقاومت در برابر خط و خش می باشد و برای استفاده در فروشگاه ها و هتل ها که بسیار پر تردد هستند توصیه می شود، اما برای استفاده در منازل، استفاده از لمینت AC4 را پیشنهاد می کنیم.

نوع کلیک پارکت

پارکت لمینت ها با چسب به زمین متصل نمی شوند؛ بلکه توسط شیارهایی که به آن ها کلیک گفته می شود به صورت نر و ماده در یک دیگر قفل می شوند. وزنی که روی پارکت وارد می شود، سبب چسبیدن هر چه بیشتر پارکت لمینت ها به زمین می شود. برای این که پارکت لمینت ها از یک دیگر جدا نشوند، بهتر است که از کلیک های کوچک با لبه های کوتاه استفاده نکنید. در ضمن کلیک های مرغوب باید خاصیت ارتجاعی بیشتر و شکنندگی کمتری داشته باشند تا به راحتی از یک دیگر جدا نشوند. به عنوان یکی از بهترین انواع کلیک، می توان به کلیک های valiange اشاره کرد.

نوع مغزی لمینت

یکی از مهم ترین موارد کاربرد چوب، استفاده در مغز پارکت لمینت ها می باشد که به عنوان دو مورد از رایج ترین آن ها می توان به MDF که چگالی 700 کیلوگرم بر متر مکعب را دارد و HDF با چگالی 800 کیلوگرم بر متر مکعب اشاره کرد. طبیعتا هر چقدر چگالی مغز لمینت بیش تر باشد لمینت مقاوم تر و مرغوب تر خواهد بود، بنابراین استفاده از مغزی HDF توصیه می شود.

بهترین برندهای لمینت پارکت ایرانی را بشناسید

در واقع برتری یک پارکت لمینت را از جنبه های مختلفی مانند کیفیت لایه اورلی، استقامت در برابر خط و خش، کیفیت کلیک ها، مقاومت در برابر رطوبت و چندین عامل دیگر می توان بررسی کرد. در ادامه به شما 8 مورد از پر فروش ترین و با کیفیت ترین برندهای پارکت ایرانی را معرفی خواهیم کرد و در انتها شما قادر خواهید بود که بنا به بودجه، سلیقه و چندین عامل دیگر بهترین برند را برای خرید لمینت انتخاب کنید.

پارکت یونیک (Unique)

برند یونیک یکی از برندهای با کیفیت لمینت ایرانی است که دارای مقاومت سایشی AC4 می باشد و از لایه اورلی بسیار با کیفیت تهیه شده است؛ بنابراین برای مکان های پرتردد بسیار مناسب است. یکی از مهم ترین ویژگی های پارکت لمینت یونیک این است که به دلیل داشتن کلیک های چهار طرفه UNICLICK به راحتی و در کمترین زمان قابل نصب است.

پارکت لمینت ایزوفام

برند ایزوفام نیز یکی دیگر از برندهای پارکت لمینت ایرانی می باشد که از محبوبیت خوبی در بازار برخوردار است. یکی از ویژگی های بارز این پارکت لمینت این است که در برابر نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهد و می توانید به راحتی آن را در مکان های نورگیر استفاده کنید. وجود کلیک های Valiange از به وجود آمدن هرگونه درز پس از نصب جلوگیری می کند؛ به علاوه چگالی لایه مغزی این لمینت 800 بوده و نوع مغزی آن بسیار با کیفیت است. پارکت لمینت ایزوفام در ابتدا با مقاومت سایشی AC3 و سپس با مقاومت AC4 به بازار عرضه شد. لازم به ذکر است که این لمینت از معدود لمینت هایی است که قابل استفاده در سیستم های گرمایش از کف می باشد.

پارکت لمینت امیران کلیک

این لمینت محصول شرکت بازرگانی مصیبی و دارای استاندارد تضمین کیفیت E1 می باشد. قابلیت نصب ساده به دلیل داشتن کلیک های Valiange از ویژگی های بارز این لمینت می باشد. پس از نصب هیچ گونه درزی در این لمینت قابل مشاهده نخواهد بود؛ بنابراین به نسبت سایر برندهای پارکت لمینت عمر بیشتری خواهد داشت. این محصول به دلیل مقاومت بالا در برابر اشعه خورشید به راحتی تغییر رنگ نمی دهد و مانند پارکت لمینت ایزوفام برای محیط های نورگیر بسیار مناسب است. مقاومت سایشی این لمینت AC4 بوده و دارای لایه اورلی می باشد. پارکت لمینت امیران کلیک دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح می باشد و می توان گفت که برای بیشتر سلایق جوابی دارد.

پارکت لمینت آیدا

در ساخت پارکت آیدا تمامی استانداردهای روز دنیا به کار رفته است و یکی از با کیفیت ترین برندهای لمینت ایرانی می باشد. نصب این پارکت لمینت از نوع کلیکی بوده و خوشبختانه در برابر بسیاری از آسیب های سطحی مانند لکه، کپک و نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

پارکت لمینت امپریال

لمینت امپریال یک محصول ایرانی اما تحت لیسانس آلمان می باشد که ویژگی های مثبت آن بسیاری از افراد را به خرید آن ترغیب می کند. نکته ای که در مورد این لمینت باید بدانید این است که کلیک های آن پارافین خورده هستند که این پارافین به دلیل جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به لایه مغزی عمر مفید لمینت را به شدت افزایش می دهد. لمینت امپریال در برابر آسیب های سطحی بسیار مقاوم بوده و دارای استاندارد مقاومت سایشی AC4 می باشد. مغزی این لمینت HDF بوده که مقاومت بسیار بالایی دارد؛ در ضمن لمینت امپریال از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع بوده و در 13 رنگ مختلف عرضه می شود.

پارکت لمینت مونتکس

این محصول ایرانی دارای استاندارد E1 می باشد که به منزله عدم پخش گاز مضر فرمالدهید در فضا است. کلیک های این لمینت از نوع Valiange بوده که علاوه بر این که نصب این لمینت را ساده می کند سرعت انجام کار را نیز افزایش می دهد. این لمینت در برابر نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و در صورتی که آن را در محیط های نورگیر نصب کنید شاهد تغییر رنگ آن نخواهید بود. مقاومت سایشی لمینت مونتکس AC4 می باشد و دارای مغزی HDF با ضخامت 8 میلی متر است. مواد اولیه به کار رفته در این لمینت ترکیه ای و آلمانی می باشد و از ویژگی های بارز آن می توان به عدم سر بودن آن اشاره کرد.

پارکت لمینت کنزو

یکی از مهم ترین نکات در خرید پارکت، مقاومت آن می باشد. لایه مغزی لمینت کنزو دارای چگالی 980 می باشد که همین عامل سبب مقاومت بالای آن شده است. لایه اورلی که در برخی از پارکت لمینت ها به طور کامل حذف می شود، نقش مهمی را در مقاومت لایه سطحی پارکت در برابر انواع خط و خش ایفا می کند. این لایه نه تنها در لمینت کنزو وجود دارد، بلکه یکی از مرغوب ترین انواع لایه اورلی در این لمینت به کار رفته است؛ بنابراین این لمینت در برابر انواع خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد و با برخورد اجسام، راه رفتن با کفش پاشنه بلند و مانند این موارد آسیب نخواهد دید.

پارکت لمینت آرتا

پارکت لمینت آرتا یکی از بهترین برندهای ایرانی در حوزه فروش پارکت می باشد که دارای لیسانس یونیلین بلژیک بوده و هر ساله بر کیفیت آن افزوده می شود. گفتنی است که پارکت لمینت آرتا به همراه خرید کالا گارانتی 10 ساله نیز به مشتریان ارائه می دهد.

سخن پایانی

در این مطلب علاوه بر بررسی مهم ترین ویژگی های یک لمینت مرغوب، 8 مورد از بهترین برندهای ایرانی فروش لمینت را به شما معرفی کردیم؛ اما خرید لمینت مناسب به عوامل مختلفی مانند نوع دکوراسیون مد نظرتان و چندین عامل دیگر بستگی دارد؛ بنابراین توصیه می کنیم که قبل از خرید لمینت و طراحی دکوراسیون با تیم حرفه ای راف گروپ در ارتباط باشید.