پوستر دیواری چیست و تفاوت آن با کاغذ دیواری

امروزه توجه انواع دکوراسیون داخلی و دیزاین انواع فضا مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. بنابراین با توجه به نیاز افراد جامعه شرکت های زیادی در این امر خدمت رسانی می کنند. این مراکز خدماتی با توجه به سلیقه کارفرما و المان ها و متریال انتخابی محیطی دلنشین و ایده آل را طراحی و اجرا می نماید. یکی از این متریال ها پوستر دیواری می باشد که انتخاب درست این متریال می تواند فضای شما را از یکنواختی در بیاورد. پوستر دیواری با کاغذ دیواری تفاوت های بسیاری دارد که در ادامه مطلب قصد داریم این تفاوت ها را مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری
پوستر دیواری با کاغذ دیواری دارای تفاوت هایی است که شامل جنس و طرح آن ها می باشد علاوه بر آن کاغذ دیواری به شکل رولی در بازار موجود است که بعد از نصب، نقوش روی آن به صورت تکراری و در امتداد هم می باشد و این تکرار تا جایی ادامه پیدا می کند تا تمام سطح مورد نظر پوشانده شود، در صورتیکه اغلب پوسترهای دیواری دارای ابعاد مشخصی است و تکه های آن در نهایت تشکیل یک تصویر واحد را می دهند. البته نوع دیگری از پوستر، پوستر چاپی است، که در صورت سفارش در ابعاد و طرح های دلخواه چاپ می شود.تفاوت دیگر که پوستر با کاغذ دیواری دارد این است که سطح پشت پوستر دارای چسب نیستند و حتما بایستی توسط نصاب حرفه ای با چسب مخصوص چسبانده شود. همچنین کاغذ دیواری ها اغلب فابل شستشو هستند که این امر در رابطه با پوستر ها میسر نیست و نهایتا می توان برای گردگیری روی سطح آن از دستمال نمدار استفاده نمود.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که مهم ترین تفاوت پوستر دیواری و کاغذ دیواری در تفاوت قیمت آن هاست. با اینکه پوستر دیواری دارای تنوع طرح و سایز بسیار است و در همه ی محیط ها قابل استفاده می باشد بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر از کاغذ دیواری می باشد.

کاربرد پوستر دیواری
هانطور که اشاره نمودیم پوستر دیواری در هر فضایی قابل استفاده و کاربردی است چرا که تنوع تصاویر پوسترهای دیواری آتقدر بالاست که با هر سلیقه و هر محیطی سازگار است. بهترین محل برای نصب پوستر دیواری، اصلی ترین و بزرگترین دیوار است. بهتر است برای هر فضا فقط از یک پوشتر استفاده نمایید. همچنین سعی کنید برای فضاهای کوچک از پوستر هایی که دارای تصاویر عمیق مانند پنجره باز رو به منظره و… استفاده نمایید، زیرا باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شود.
.
مزایا و معایب پوستر دیواری
پوسترهای دیواری هم مانند متریال های دیگر دکوراسیون های داخلی دارای مزایای بسیاری است، اما در صورت انتخاب، نصب و استفاده نامناسب دارای معایب بسیاری است که از مهم ترین آن ها می توان به تاثیر آن در کوچک تر نشان دادن و دلگیر شدن محیط اشاره نمود.

مزایای پوستر دیواری
ماندگاری بالا
از فواید استفاده از پوستر های دیواری در دیزاین و دکوراسیون های داخلی، ماندگاری و طول عمر بالا این محصول می باشد. طول عمر و ماندگاری که باعث می شود تا انتخاب و خرید این پوستر ها، انتخابی فوق العاده و هوشمندانه در دیزاین و دکوراسیون فضاهای مختلف باشد. رنگ آمیزی دیوار ها، پس از مدتی کیفیت و درخشش خود را از دست می دهند و به دلیل گرد و غبار و یا ترک های سطحی، ظاهر زیبای خود را از دست می دهند. همچنین استفاده از کاغذ های دیواری با اینکه در ابتدا ظاهری شکیل و محیطی گرم را برایتان به ارمغان می آورند، اما پس از مدتی تغییر شکل و ظاهر می دهند.
مقرون به صرفه بودن
از دیگر فواید پوستر دیواری، می توان به قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن اشاره کرد. مهم ترین عامل در قیمت پوستر های دیواری، کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت و تولید این محصول ها می باشد. این مواد اولیه در صورت برخورداری از کیفیت بالا، از ماندگاری و طول عمر بیشتری برخوردار می باشند و از این رو از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشند. همچنین ابعاد، طراحی و رنگبندی از دیگر عوامل موثر در قیمت پوستر های دیواری می باشند.
ثبات رنگ
از هم ترین ویژگی های پوستر های دیواری می توان به عدم تغییر رنگ و ثبات رنگ آن در طولانی مدت و گذر زمان اشاره کرد. این عامل مهم و تاثیر گذار، باعث شده تا امروزه این محصول از جمله محصول های محبوب و کاربردی در دیزاین های داخلی محسوب شود که تا حدود بسیار زیادی نسبت به رنگ ها و کاغذ های دیواری در اولویت قرار گیرد.

قابلیت شست و شوی
این ویژگی باعث شده است تا علاوه بر حفظ نظافت و توجه به آن، در صورت کثیف شدن پوستر دیواری به آسانی قابل نظافت و شست و شو باشد و در زمانی کوتاه و به آسانی به زیبایی و جلوه اولیه خود باز گردد.
نصب آسان
از مزایای مهم دیگر استفاده از پوستر های دیواری نسبت به رنگ و کاغذ دیواری می توان به نصب آسان و سریع این متریال اشاره نمود.
چاپ اشکال و طرح های دلخواه
چاپ آثار هنری، معروف و حتی طرح های دلخواه شما با کیفیت و شفافیت بالا در ابعاد دلخواه از دیگر فواید استفاده از پوستر های دیواری می باشد.

لوکس نمودن فضا
پوستر های دیواری می توانند تبدیل به نقطه ای کانونی در خانه و محل کار شما شوند و هر دیوار شما را در کمترین زمان ممکن به آن چیزی که مورد علاقه شماست تبدیل کنند و به محیط و فضایی، شخصیتی جدا و خاص ببخشند.
مزیت دیگری که طرح های روی پوستر دیواری ها دارند این است که به شما اجازه می دهند، تجربه ای از دکوراسیونی لوکس با بافت هایی گرم و جذاب داشته باشید.
نحوه شستشوی پوستر دیواری
شستشوی پوستر دیواری امری بسیار آسان و ساده می باشد. فقط کافیست دستمال نمدار را از بالا به پایین روی دیوار بکشید تا همه کثیفی ها و گرد و خاک دیوار به راحتی تمیز شود. مراقب باشید دستمال خیس نباشد و دارای رطوبت کمی باشد. در صورت لک بودن قسمت هایی از دیوار، می توانید با استفاده از یک اسفنج نرم، کمی مایع ظرفشویی و آب لکه های روی دیوار را تمیز کنید.
استفاده از مواد سفید کننده خانگی و لکه برهای رایج هم برای شستشوی پوستر دیواری اصلا توصیه نمی شود. همچینین سعی کنید هرگز کل دیوارها را با آب و مایع ظرفشویی تمیز نکنید زیرا در صورت آسیب به پوستر دیواری ناچارید کل کل آن را تعویض نمایید که این کار هزینه زیادی دارد.