فروش پارکت

راهنمای خرید پارکت

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کفپوش پارکت کسب کنید، احتمالاً قصد دارید از این کفپوش استفاده کنید و تصمیم دارید بیشتر با آن آشنا شوید. بله، این انتخاب کاملی خواهد بود اما بگذارید این نوع زیبا از کفپوش های چوبی را به شما معرفی کنم.

پارکت مانند بسیاری از چیزها و ایده های عالی دیگر از قرن شانزدهم فرانسه سرچشمه گرفته است. در سال 1684 نوع جدیدی از پارکت در کاخ سلطنتی در Versaille مورد استفاده قرار گرفت ، اما امروزه این نام با پانل های کفپوش (بلوک) همراه است.

پارکت

هنگامی که صحبت از کفپوش پیچیده می شود ، پارکت سلطنت می کند. ساخته شده از تکه های کوچک چوب سخت که در الگوهای هندسی در کنار هم قرار گرفته اند ، کفپوش پارکت یک عنصر طراحی چشمگیر را به هر اتاق اضافه می کند.

پارکت از اصطلاح فرانسوی “پارکت” به معنی “محفظه کوچک” گرفته شده است.

عمده ترین گونه های مورد استفاده در ساخت کف های پارکت عبارتند از: بلوط، گردو، افرا، گیلاس اما بعضی اوقات چوب ماهون و سایر چوب های عجیب و غریب می تواند در تولید پارکت های گران قیمت تر مورد استفاده قرار گیرد.

جدا از گونه های چوبی مورد استفاده در ساخت پارکت، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کفپوش پارکت جامد یا مهندسی داشته باشید. اول یکی از تکه های چوب جامد ساخته شده، دومی از لایه های چوب با روکش چوب سخت در بالا.

این که آیا شما جامد یا مهندسی را انتخاب می کنید، هیچ تفاوتی در ظاهر نهایی کفپوش پارکت ایفا نمی کند.

انواع کفپوش ها

  • موکت
  • سرامیک
  • سنگ
  • پارکت
  • لمینیت

کفپوش ها از گذشته تا به امروز مورد اهمیت بوده و انواع مختلفی دارند و شما با توجه به نیاز خود می توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر کدام از این کفپوش ها دارای یکسری ویژگی و معایب هستند که اگر با آنها آشنا باشید راحت تر می توانید انتخای خود را انجام دهید. شما با توجه به بودجه خود می توانید یکی را استفاده کند.

کفپوش پارکت گزینه عالی می باشد که در اینجا تمام ویژگی های مثبتش را بیان کردیم. قیمت پارکت خوب شاید زیادتر از دیگر کفپوش ها باشد ولی شما در بلند مدت می توانید بفهمید که ارزش پرداخت هزیته بیشتر را داشته است.

دیدگاه های مثبت پارکت:

  • تنوع، با ده ها الگوی پیچیده در دسترس است.
  • جذابیت گرم چوب واقعی.
  • حس ارتباط با طبیعت
  • تمیز کردن پارکت از دیگر کفپوش ها راحت تر است.
  • دوام بالایی دارند نسبت به دیگر کفپوش ها.

ویژگی های پارکت

ضد آب

بعضی از کفپوش پارکت ها ضدآب می باشد و دارای استانداری است که می توان آن را در مکان هایی که آب وجود دارد استفاده کرد.

از چوب پارکت می توان بدون هیچ مشکلی در هر اتاق با محتوای آب زیاد استفاده کرد: در آشپزخانه، حمام و حتی در تراس ها و باغ ها.

 

 

مقاومت در برابر سایش و خراش زیاد

چوب به تنهایی در برابر خراش مقاومت چندانی ندارد، اما کفپوش پارکت با توجه به خاصیتی که دارد در برابر خراش و سایش بسیار مقاوم می باشد.

این جنبه از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا باعث می شود حتی در مناطق عمومی یا تجاری با حجم بالای ترافیک، جایی که چوب طبیعی در مدت زمان بسیار کوتاهی آسیب دیده می شود، می توانید با کفپوش جلوه چوبی با تأثیر زیاد را بدست آورید.

گفپوش های پارکت بدون هیچ گونه رنگی می باشند و برای تمیز کردن نیاز به شرایط سخت ندارد و در صورت کثیف شدن به یک اسفنج می توانید آن را بشوید.

مقاوم در برابر گرما

هیچ گونه خطر سیاه شدن سطح در اثر تماس با اجسام گرم (ته سیگار، سنگ شومینه و غیره) وجود ندارد. به طور مشابه، چوب پارکت در هنگام قرار گرفتن در معرض شعله هیچ گاز یا مواد سمی را آزاد نمی کند.

مقاوم در برابر سرما و هوای بد مانند اشعه ماوراء بنفش

پارکت کاملاً در برابر سرما و هوای بد مقاوم است، بنابراین می توان با خیال راحت در فضای بیرون از آن استفاده کرد. اما در این حالت، هنگام نصب در مناطق خارج از منزل، همیشه محصولی را که از نظر ضخامت و سطح نهایی، مناسب باشد انتخاب کنید. علاوه بر این، قرار گرفتن در طولانی مدت در معرض آفتاب هیچ تأثیر منفی نخواهد گذاشت زیرا مواد روی آن در برابر عملکرد خورشید مقاوم است و بنابراین به هیچ وجه سطح رنگ را تغییر نمی دهد.

دوام

کفپوش پارکت نسبت به دیگر کفپوش ها از دوام و ماندگاری بیشتری بخوردار است و سالیان سال می توانید بدون خرابی از آن استفاده کنید.

یک پارکت خوب در زمان طولانی به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی دهد و تاریک نمی شود.

نیاز به بازسازی ندارد

یک پوشش پارکت چوبی نیازی به لاک محافظ یا جلا دادن، واکس یا روغن ندارد. بعد سالیان نیاز به هیچ گونه بازسازی ندارد.

ظاهر زیبای تحت کنترل

این یک مزیت ظریف تر و کمتر آشکار است. وقتی یک چوب طبیعی را در یک مغازه انتخاب می کنیم ، بدیهی است چوب مورد تحویل ما نیست: هر درخت مانند همه تخته ها متفاوت است. این ممکن است باعث شود که ما کنترل نتیجه نهایی را از دست دهیم: ممکن است رنگ متفاوت باشد ، سایه ممکن است سبک تر یا تیره تر باشد ، گره ها ممکن است بیشتر باشد ، یا گره ها بزرگتر یا کوچکتر باشند و غیره ….

با تکنولوژی تولیدی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، چوب پارکت تقریباً با چوب طبیعی تفاوت دارد. این امر به این دلیل است که پارکت سرامیکی در فرآیند تولید آن بسیار کنترل می شود و نتیجه همیشه بین دسته های مختلف متعادل خواهد شد.

وقتی یک پارکت را با جلوه زیبا انتخاب می کنیم، می دانیم دقیقاً چه می خریم و چه چیزهایی به خانه ما خواهد رسید. بنابراین، ما کنترل مطلق بر نتیجه نهایی زیبایی شناسی کف داریم.

خرید پارکت از راف گروپ

سازگاری با زیست محیط

استفاده از چوب باعث می شود حس سازگاری بیشتری با محیط زیست پیدا کنید و حس بهتری به فضای خونه داشته باشید.

خرید پارکت

برای خرید پارکت بهتره تا با کارشناسان ما صحبت کنید و با توجه به تقاضا و بودجه شما بهترین پارکت ها را به شما معرفی کنند.قبل از خرید حتما کامل تحقیقات خود را انجام دهید تا بعدا پشیمون نشوید.